معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ایستگاه مطالعه در مدارس شاهد استان قزوین با هدف ترویج کتابخوانی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت راه ‌اندازی می ‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ احسان ‌الله لنکرانی راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مدارس شاهد استان قزوین را ضروری دانست و افزود: تهیه و تأمین کتاب و شارژ ماهانه کتاب در این ایستگاه به همت و مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین صورت می ‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مجلات شاهد اعم از شاهد کودک، نوجوان، جوان و به ویژه شاهد یاران اشاره کرد و توضیح داد: این مجلات دارای مطالب ارزشمندی در حوزه ایثار و شهادت است که باید در همه کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

وی در خصوص کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت بنیاد در گلزار شهدا گفت: با کمک کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و غنی کردن این کتابخانه با کتاب‌های ایثار و شهادت، می ‌توان این کتابخانه را مجددا احیا کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: با راه‌ اندازی ایستگاه مطالعه در مدارس شاهد استان قزوین، مقطع تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه موافق هستیم و می ‌توانیم ماهانه و فصلی کتاب ‌های این ایستگاه را شارژ کنیم.

مهدی رمضانی خاطر نشان کرد: در این ایستگاه‌ها ما ظرفیت داریم 50 تا 60 عنوان کتاب مستقر کنیم تا دانش‌ آموزان با مطالعه انواع مختلف کتاب در زمینه‌های متنوع خسته نشوند.

وی یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به اداره کل کتابخانه‌های استان اعلام نیاز کند تا کتاب ‌های مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.