استفاده از عینک به عنوان بهترین، سالم‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه درمان عیوب انکساری چشمی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود ناصری‌پور دبیر علمی کنگره سالیانه چشم پزشکی در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره در خصوص عمل جراحی تغییر رنگ چشم بیان کرد: تغییر دائمی عنبیه چشم با کاشت ایمپلنت روی آن انجام می‌شود، تغییر رنگ چشم یکی از اعمال داخلی چشم محسوب می‌شود، به هر حال عوارضی را در پی دارد، به همین خاطر اغلب چشم پزشکان این عمل را توصیه نمی‌کنند، تغییر رنگ چشم کار طبی نیست.

وی افزود: راه متداول تغییر رنگ چشم استفاده از لنزهای تماسی به شمار می‌آیند، خطر مصرف لنز غیر استاندارد و یا عدم مراقبت‌های لازم می‌تواند از عوارض لنزهای تماسی محسوب شود.

ناصری‌پور در پاسخ به این سوال که چرا اغلب مردم می‌گویند چشم پزشکان با وجود دارا بودن اختلال عیوب انکساری به عمل لیزر تن نمی‌دهند،  عنوان کرد: اغلب چشم پزشکان معتقدند برای اصلاح هر گونه اختلال در صورت وجود روش غیر جراحی، آن روش به انجام عمل‌های جراحی ارجحیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین، سالم‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین درمان عیوب انکساری استفاده از عینک است، اظهار کرد: پس از عینک لنز های تماسی و در رتبه آخر انجام اعمال جراحی در اولویت قرار دارد، زیرا انجام عمل‌های جراحی برای عیوب انکساری اگرچه با استفاده لنز انجام می‌شود، اما به هر حال جراحی به حساب می‌آیند. لازم به ذکر است معمولا اصلاح عیوب انکساری عملی است که اکثر بیماران به آن اصرار دارند.

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالیانه چشم پزشکی در خصوص این کنگره خاطر نشان کرد: این همایش در تاریخ 23 تا 26 آذرماه با حضور 18 مهمان خارجی و 220 سخنران داخلی برگزار می‌شود، همچنین بیش از 250 مقاله برای این کنگره ارسال شده که 100 مقاله از آنها به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد:  بیماری‌های قرنیه و عیوب انکساری از جمله مهمترین محورهای این کنگره است علاوه بر این دوشنبه 22 آذرماه مراسم پیش کنگره با حضور مسئول آموزش انجمن چشم پزشکی جهان (ICO) برگزار خواهد شد.

ناصری‌پور همچنین در مورد حضور وزیر بهداشت در این کنگره گفت: برای دکتر هاشمی کارگاه و سخنرانی در نظر گرفته شده است که در صورت عدم تداخل با برنامه‌های دولت در این کنگره حضور پیدا خواهد کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: عینک ، عیوب چشمی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.