تقویم فوتبالی امروز، به اتفاقات مهم دنیای فوتبال 18 آذر( 9 دسامبر) اختصاص دارد.

رکورد شکنی مسی و ادعای زامبیابه گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تقویم فوتبال امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی 18 آذر( 9 دسامبر) اختصاص دارد.
 
 دو داربی قدیمی
 
 19 آذر 52، دیدار پرسپولیس و استقلال یک به یک مساوی شد، گل پرسپولیس را همایون بهزادی به ثمر رساند و سپس علی جباری برای استقلال، کار را به تساوی کشاند، این داربی، یک داربی قبل از داربی معروف شش تایی این دو تیم بود.
 
18 آذر 56، دو هفته پس از صعود ایران به جام جهانی 76، پرسپولیس و استقلال با هم بازی کردند که پرسپولیس دو بر یک، استقلال را شکست دهد، صفر ایرانپاک دو گل پرسپولیس را به ثمر رساند و حسن روشن، تک گل استقلال را زد.
 
رکورد شکنی مسی و ادعای زامبیا
 
9 دسامبر 2012 مسی موفق شد رکورد گرد مولر را از لحاظ تعداد گل در یک سال بشکند.
 
در این روز، بارسا برابر رئال بتیس قرار گرفت و مسی که تا آن زمان در سال 2012، 84 گل برای بارسلونا و تیم ملی آرژانتین زده بود، در این مسابقه، دو گل به ثمر رساند با این دو گل مسی 86 گله شد و رکورد گرد مولر را که در سال 1972، 85 گل برای بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان به ثمر رسانده بود را شکست.
 
بعد از این بازی در حالیکه همه از یک رکورد جدید در دنیای فوتبال، صحبت می کردند، فدراسیون فوتبال زامبیا مدعی شد که یک بازیکن آنها به نام گادفری چیتالو، 107 گل در سال 1972 یعنی همان سالی که گرد مولر آن رکورد را به ثبت رسانده بود، زده است ولی فیفا آن را ثبت نکرده است.
 
با وجود غیر رسمی بودن این ادعا اما اگر واقعیت داشته باشد، مسی را می توان رکورددار گلزنی در یک سال در اروپا به حساب آورد و چیتالو را رکورددار گلزنی در جهانی.
 
مسی تا پایان سال 2012، پنج گل دیگر به ثمر رساند و رکورد خود را به 91 گل رساند.
 
قهرمانی ایندیپندنته با شکست لیورپول 9 دسامبر 1984، ایندیپندنته، جام بین قاره ای را با شکست لیورپول فتح کرد، بازی دو تیم با حضور 62 هزار تماشاگر در ورزشگاه ملی توکیو برگزار شد و لیورپول با وجود حملات متعدد به وسیله کنی داگلیش و یان راش نتوانست به گل برسد و این تیم ایندیپندنته بود که یک گل  توسط خوزه پرچودانی به ثمر رساند و پیروز شد، این دومین قهرمانی ایندیپندنته در جام بین قاره ای بود.
 
تولد لیزارازو
 
بیسنته لیزارازو، مدافع سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه بایرن مونیخ در 9 دسامبر 1969 متولد شد. وی با تیم ملی فرانسه به مقام قهرمانی جام جهانی 1998 و جام ملتهای اروپا در سال 2000 دست یافت.
 
لیزارازو از سال 1992 تا 2004 در تیم ملی بازی کرد و در 97 بازی ملی دو  گل به ثمر رساند.
 
وی هشت سال نیز در تیم بایرن مونیخ بازی کرد و در سال 2006 در این تیم از فوتبال خداحافظی کرد در منطقه باسک، یک ورزشگاه به نام این بازیکن ساخته شده است.
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار