رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشگین‌شهر گفت: طرح ممیزی در ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی مشگین‌شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عقیل گل محمدی افزود:در حال حاضر از 240 هزار هکتار مراتع موجود در شهرستان مشگین‌شهر، 210 هزار هکتار شامل طرح ممیزی اراضی است که عملیات اجرای ممیزی کردن این میزان از اراضی در شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ممیزی کردن اراضی کشاورزی می‌تواند در حفظ منابع و اراضی ملی بسیار موثر باشد، افزود: نیاز است برای ممیزی کردن اراضی علاوه بر حمایت دستگاه‌های اجرایی کشاورزان و مرتع داران منطقه نیز همکاری همه جانبه‌ای با منابع طبیعی و آبخیزداری مشگین‌شهر داشته باشند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مشگین‌شهر با اشاره به اینکه طرح ممیزی در تمام مراتع و اراضی زراعی شهرستان اجرا می‌شود، گفت: در راستای صدور پروانه به مرتع داران تحقیقات محلی انجام می‌شود و مرتع دارانی که شامل صدور پروانه نشدند به مدت یک سال حق اعتراض دارند و می‌توانند با پیگیری از دستگاه‌های مربوطه به حقوق خود دست یابند.

گل محمدی تصریح کرد: مرتعداران منطقه باید از اراضی خود در راستای کشت محصولات درآمد‌زا که صرفه اقتصادی زیادی دارد استفاده کنند و از کشت پاییزه و تخریب راضی خودداری کنند چرا که قیمت تمام شده علوفه در مقایسه با اقلام گندم و جو بسیار بالا است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اولویت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری حفظ و صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی است که طرح ممیزی کردن اراضی نیز در راستای حفظ منابع ملی به نغع عموم مردم با جدیت در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.