رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سرماخوردگی شدید و آنفلوآنزای فصلی یک بیماری خود محدود شونده است و درمان با آنتی بیوتیک در این بیماری جایگاهی ندارد.

مصرف خودسرانه انواع آنتی بیوتیک برای درمان آنفولوآنزا ممنوع استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ دکتر محمود رضا میری با بیان مطلب بالا اظهار کرد: استراحت، مصرف مایعات و عدم حضور در جمع های عمومی مهمترین توصیه پزشکان متخصص به مبتلایان به مشکلات تنفسی است.

وی گفت: یکی از مکان هایی که امکان ابتلا به مشکلات تنفسی، ویروسی بیشتراست مراکز درمانی و بیمارستانها است که هم کادر درمانی وهم تمام مردم جامعه باید به آن اهمیت دهند.

وی مصرف خودسرانه انواع آنتی بیوتیک ها را بی اثر دانست و گفت: مصرف خودسرانه انواع آنتی بیوتیک ها نه تنها به درمان بیماری کمک نمی کند بلکه باعث مشکلاتی در افراد می‌شود.

دکتر میری بر بالا بردن سواد سلامت در جامعه تاکید کرد و افزود: اولین و مهمترین گام که یکی از اجزای سواد سلامت می باشد پیشگیری است و باید این مهم را فرهنگ سازی کنیم.

وی ضمن اطمینان به همشریان نسبت به اوضاع پیش آمده گفت: ما به ساده ترین روشها می توانیم با این بیماری مقابله کنیم که شستشوی مکرر دستها با آب و صابون، استفاده از ماسک در صورت لزوم، استراحت در منزل، مصرف مایعات، دوری از فرد بیمار و مصرف مواد غذایی سالم و تقویتی از مهمترین راههای پیشگیری و مقابله با این بیماری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.