۶ کودک افغان بر اثر غرق شدن قایق حامل مهاجران در آب های ترکیه جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که روز سه شنبه در اثر غرق شدن قایق حامل مهاجران افغان در آب‌های ترکیه دست کم شش کودک جان داده‌اند.

این قایق از ساحل ترکیه به سوی جزایر یونان حرکت کرده بود.

خبرگزاری رسمی ترکیه گزارش داده است که گارد ساحلی این کشور اجساد این کودکان به شمول یک نوزاد را پیدا کرده و در جستجوی دو مهاجر ناپدید دیگر است.

به گزارش این خبرگزاری، قایق حامل این مهاجران به دلیل باد تند و امواج بلند آب در نزدیکی شهر چشمه در غرب ازمیر غرق شده است. ظاهراً هدف اصلی سرنشینان این قایق جزیره خیوس یونان بوده است.

نوجوان ۱۲ ساله‌ای به‌نام مهدی نیز در این عملیات از مرگ نجات داده شد.

دوغان، دیگر خبرگزاری ترکیه گزارش داده است که هشت تن از مهاجران نجات داده شده‌اند که همگی واسکت‌های نجات پوشیده بوده‌اند.

این خبرگزاری افزوده است که در یک حادثه جداگانه، جسد «ساجده علی» یک دختر مهاجر پنج ساله روز دو شنبه در ساحل چشمه یافت شده است.

حوادث غرق شدن مهاجران در مسیرهای آبی به سمت اروپا به تکرار رخ داده است. در ماه سپتامبر پیدا شدن جسد یک دختر مهاجر سوریایی به نام «آیلان کردی» در ساحل ترکیه جهان را تکان داد و رهبران اروپا را وادار کرد که تلاش‌ها برای حل بحران مهاجران را شدت بخشند.

اوضاع نابه سامان امنیتی و نبود منبع درآمد در افغان باعث شده است تا در سال جاری میلادی هزاران افغان کشور خود را به امید زندکی بهتر در افغانستان ترک کرده و راهی اروپا شوند.

کشورهای اروپایی از جمله آلمان و سوئد اعلام کرده‌اند که بسیاری از مهاجران افغان را پذیرش نکرده و آن‌ها را به کابل بازخواهند گرداند.


قایق حامل مهاجران افغان در آب‌های ترکیه غرق شد

قایق حامل مهاجران افغان در آب‌های ترکیه غرق شد

قایق حامل مهاجران افغان در آب‌های ترکیه غرق شد

قایق حامل مهاجران افغان در آب‌های ترکیه غرق شد


منبع:ابنا
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.