مقامات آمریکا برای بار دوم با اعضای اتحادیه‌ی اروپا در واشنگتن برای قواعد سایبری به گفتگو نشستند.

نشست سایبری آمریکا با اتحادیه اروپا
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا، نشستی را برای گفتگو راجع به ایجاد قواعد فضای سایبری برگزار کردند. هدف از این نشست، گفتگو راجع به راه‌های بهبود حفظ حق حریم خصوصی و تقویت امنیت سایبر در سطح جهان بود.

وزارت خارجه‌ی آمریکا اعلام کرد: پیشرفت‌های سایبری در سطح بین‌المللی، برای سیاست امنیتی و خارجی ما، یک اصل محسوب می‌شود. این پیشرفت‌ها برای شرکای راهبردی آمریکا نیز مهم است.

شایان‌ذکر است آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا قبل از این نیز در سال 2014، چنین نشستی را برگزار کرده بودند. مقاماتی از وزارت خانه‌های دادگستری، امنیت داخلی، بازرگانی و خزانه‌داری آمریکا در این نشست شرکت کردند.

کریستوفر پینتر، هماهنگ‌کننده‌ی امور سایبری وزارت خارجه‌ی آمریکا، در جریان نشست آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا، گفت: گفتگو و موافقت درباره‌ی ایجاد قواعد سایبری، نشان‌دهنده‌ی این است که فضای سایبر، آن چیزی که «غرب وحشی» می‌نامند، نیست. این فضا، محلی است که باید توسط قواعدی مشخص، رهبری شود. موافقت‌هایی مانند موافق کشورها در اجلاس G20، گام‌هایی مهمی برای رسیدن به ثبات در فضای سایبر هستند.

وی افزود: اگر همه‌ی دولت‌ها متمایل به استفاده از منافع فضای سایبری باشند و عده‌ی کمی مخالفت کنند، این فضا می‌تواند به یک موتور برای رشد اقتصادی و اجتماعی در سراسر جهان تبدیل شود.

همچنین شرکت‌کنندگان در مورد نشست مجمع عمومی سازمان ملل راجع به امنیت اطلاعات، صحبت کردند. این نشست سازمان ملل، ظاهراً با هدف مشخص کردن مرزبندی دیجیتال میان کشورها است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار