معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: علی‌رغم اشتیاق به تحصیلات تکمیلی از صنعت پیشرفته‌ای بهره‌مند نیستیم و صنعت ما تنها 10 تا 15 درصد جذب دانشجو دارد.

دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روند علمی آموزشی و نظام مدرک‌دهی ما در دانشگاه‌ها و همچنین علاقه دانشجویان به این سمت است که درصد دانشجویان مقاطع بالاتر مدام رشد می‌کند و این واقعیت تلخی است چرا که کشش بازار و صنعت و حوزه تقاضای ما به این اندازه نیست.

وی ادامه داد: در مکان‌هایی که صنعت بسیار پیشرفته باشد، لیسانس و فوق لیسانس به خوبی صورت می‌گیرد اما در کشور ما باید گفته شود که هرچند دانشجویان ما در حال تلاش برای ورود به مقطع ارشد و دکترا هستند اما ظرفیت بازار صنعتی ما برای جذب همه آنها پیشرفته نیست و حدود 10 تا 15 درصد پذیرش داریم.

دکتر احمدی عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل صنعت ما در واقع همین کشش و ظرفیتش است. خوشبختانه ما با حرکتی که در دانشگاه‌ها شروع کردیم تحت شرکت‌‌‌های دانش‌بنیان، توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در حال افزایش این ظرفیت هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان و ... در حدود 24 هزار نفر در حال اشتغال هستند که عدد خوبی است و باید به سمتی حرکت کنیم که وقتی دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود با کمک دولت و بیشتر بخش‌‌های خصوصی بتوانند روی پای خودش بایستد و کار کند. در این باره شرکت‌های خصوصی باید بار را از دوش دولت بردارند و زمینه‌های فعالیت را فراهم کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: صنعت ، اشتغال ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار