امام جمعه سنندج گفت :وقف سنت حسنه و همیشه جاری است که زیبایی آن برای واقف و جامعه همیشگی است.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  سنندج،عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه از وقف به عنوان حقیقتی روشن از منظر دین اسلام نام برد و افزود: وقف از اعمال حسنه‌ای است که پاداش آن نزد پروردگار همیشگی است.

ماموستا خدایی با بیان اینکه انسان‌ها با وقف مالشان برای همیشه مالک آن مال می‌شوندبیان کرد: مالکیت انسان بر اموالش تا زمانی که در قید حیات است وجود دارد و بعد از آن هیچ مالکیتی بر آنچه در جهان هستی به جا گذاشته ندارد.

به گفته وی، وقف تنها راهی است که انسان را برای همیشه مالک آن مال می‌کند و تاثیرات مثبت آنچه وقف می‌کند مانند چشمه‌ای همیشه جاری جامعه را متنعم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مالی که در راه خدا وقف می‌شود دیگر قابلیت برگشت ندارد و وارثین نمی‌توانند ادعای بازتصرف مالی را که در راه خدا وقف شده داشته باشند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نقش بسزایی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه داشته است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از موقوفات رها شده بود و نیات واقفین نیز در زمینه هزینه‌کرد درآمد موقوفات مد نظر گرفته نمی‌شد.

ماموستا خدایی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه‌کرد درآمد موقوفات براساس نیات واقفین و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌تواند نقش مهمی در ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ وقف در جامعه باشد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.