براساس آمار به دست آمده از سازمان محيط زيست بالغ بر حدود ١٥ درصد از زباله های شهر توسط دلالان جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تولید روزانه میلیون ها تن زباله در شهر نشان از تولید بالای این طلای كثیف توسط شهروندان است.

بازیافت این به اصطلاح طلا یكی از دشوارترین وظایف شهرداری در تمام دنیا به شمار می رود اما متاسفانه در این میان  هستند افرادی كه از طریق دلالی زباله مبالغ میلیونی كسب كرده و از این راه امرار معاش می كنند.

*دلالان زباله در جست و جوی طلای كثیف

جمع آوری زباله از درب منازل و یا مخازن زباله برای برخی افراد تبدیل به روشی جهت كسب درآمد شده است، درآمدی كه با زیر و رو كردن زباله ها در میان زباله های شهر به دست می آید و پول های میلیاردی را در مقابل فروش این اجناس كسب می كنند.

بر اساس آمار به دست آمده از سازمان محیط زیست حدود ١٥ درصد از زباله های شهر توسط دلالان جمع آوری می شود.

هرچند باید عنوان كرد كه جست و جوی این افراد در میان زباله ها علاوه بر این كه به سلامت جسمی آنان صدمه وارد می‌شود، محیط زیست نیز بی نصیب نمی ماند و به خطر می افتد.

*تولید روزانه هفت تن زباله در پایتخت

روزانه حدود یك میلیارد تومان صرف نظافت،جمع آوری و شست و شوی مخازن آن ها در تهران می شود.

مشكلات ناشی از دفن زباله تا تفكیك آن از مبدا از جمله معضلاتی است كه جامعه با آن دست و پنجه نرم می كند.

تلنبار كردن زباله و سوزاندن این طلای كثیف روش های زیان باری هستند كه اثرات زیان باری برای نیز برای محیط زیست به همراه دارند.

*استفاده از زباله راهكاری اساسی

در بسیاری از كشورهای دنیا از زباله به عنوان یك منبع انرژی استفاده می شود اما متاسفانه این امر در ایران تا كنون به صورت جدی محقق نشده است هرچندناگفته نماند كه در گوشه و كنار پایتخت خبرهایی مبنی بر تولید برق از زباله به گوش می رسد كه ای كاش این روش در سرتاسر كشور عملیاتی و به مرحله اجرا برسد.

البته جمع آوری زباله و توسعه این امر می تواند تا حدودی سوء استفاده هایی كه در حال حاضر توسط این سودجویان در پایتخت وجود دارد را منحل كند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار