معاون سياسي و اجتماعي فرمانداری شیراز از ثبت نام 15 کاندیدا از استان فارس برای نمایندگی مجلس خبرگان خبر داد.

به گزارش حوزه استان‌های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زين‌العابدين نیک مرام معاون سياسي و اجتماعي فرمانداری شیراز پیش بینی کرد که بیش از 100 نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از استان فارس ثبت‌نام کنند.

معاون سياسي و اجتماعي فرمانداری شیراز گفت: دستور وزیر کشور برای شروع رسمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری 20 آذرماه به تمام استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور ابلاغ و 21 آذرماه از سوی فرمانداری‌های مراکز استان‌ها به وزارت کشور اعلام وصول شد.

نيك مرام با بیان اینکه از 21 تا 25 آذرماه هیئت‌های اجرایی مجلس خبرگان رهبری تشکیل می‌شود، ادامه داد: داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری می‌توانند از پنجشنبه 26 آذرماه تا چهارشنبه دوم دی ماه به مدت یک هفته در تمام ساعات شبانه‌روز برای نام‌نویسی به وزارت کشور یا فرمانداری‌های مراکز استان‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبان باید مدارکی که در قانون پیش‌بینی شده را به همراه خود داشته باشند تا اسکن و از طریق نرم‌افزار سایت وزارت کشور ارسال و ثبت‌نام شوند.

معاون سياسي و اجتماعي فرمانداری شیراز با بیان اینکه برای مجلس خبرگان رهبری فارس پنج نفر از استان فارس برای دوره هشت ساله انتخاب می‌شوند، پیش‌بینی کرد که حدود 15 نفر داوطلب عضویت در مجلس خبرگان رهبری شوند.

نیک‌مرام درخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی هم گفت: از 28 آذرماه به مدت یک هفته از داوطلبان عضویت در مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی می‌شود که همزمان با ثبت‌نام کاندیداها، هئیت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تشکیل می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام باید شخصا به فرمانداری حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهند تا به سایت وزارت کشور ارسال و ثبت‌نام شوند البته امکان تغییر حوزه انتخابیه پس از ثبت‌نام برای داوطلبان فراهم است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان فارس دارای 18 نماینده است که 4 نماینده مربوط به حوزه انتخابیه شیراز است، پیش‌بینی کرد که بیش از صد نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند.

وی بر رعایت قانون و قانونمداری در همه مراحل انتخابات از سوی مسئولین و داوطلبان انتخابات تأکید کرد.

انتهای پیام/گ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.