مرکز بهداشت شهرستان زرقان برای مبارزه با آلودگی های فرآورده های لبنی، اقدام به بازرسی از محل های توزیع و عرضه این مواد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرقان، با همکاری اداره دامپزشکی این شهرستان، از 12مرکز فروش غیرمجاز فرآورده های لبنی، 354 کیلوگرم، فرآورده لبنی غیر مجاز کشف، جمع آوری و معدوم شد.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: این بازدید ها، به دلیل نامعلوم بودن شرایط تولید و نگهداری این مواد لبنی، به مدت دو روز انجام شده است.

علیرضا منیری ادامه داد: بسیاری از مواد لبنی خانگی، در شرایط نامناسب تهیه می شود و  چون در هنگام تولید به دمای مناسب نرسیده، به ویروس تب مالت آلوده هستند.

وی افزود: انتقال این بیماری از دام به انسان است و از راه مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه، تماس مستقیم با دام و تنفس در هوایی که دام آلوده در آن قرار دارد، منتقل می شود.

مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان زرقان، افزود: نشانه های این بیماری، بدن درد شدید و و درد مفاصل است و در بسیاری از موارد با علایم بیماری روماتیسم، اشتباه گرفته می شود.

وی راه شناسایی این بیماری را آزمایش خون  اعلام کرد که در تمام مراکز بهداشت و درمان استان به صورت رایگان انجام می شود.
منیری افزود: طول درمان بیماری تب مالت، حدود 8 هفته است که به طور رایگان، در مراکز بهداشت و درمان انجام می شود.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.