وبسایت ایندیپندت با تحلیل گزارش منتشره "سیا"، از ناکامی آمریکا برای سرنگونی اسد خبر داد.

گزارش ایندیپندنت: علیرغم اهداف به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت ایندیپندنت در گزارشی به تحلیل پیش بینی های یکی از مقامات آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در قبال سرنوشت سوریه پرداخت. این تحلیلگر "سیا" با اطمینان کامل ادعا کرد ریاست "اسد،" رئیس جمهور این کشور به زودی به پایان می رسد. وی همچنین ادعا کرد اسد تمام توان خود را به کار می گیرد تا اثبات کند: "دشمنان داخلی وی تحت تأثیر کشورهای خارجی هستند." اما این اقدام رئیس جمهور سوریه به دو دسته شدن سوری ها و در پایان برکنار شدن وی منجر می شود.

این تحلیل ویژه از شرایط سوریه به 35 سال پیش – زمان ریاست "حافظ اسد" پدر "بشار اسد،" رئیس جمهور کنونی سوریه برمی گردد. "سیا" این تحلیل قدیمی را در سال 2013 میلادی منتشر کرد. مطالب تحلیل مذکور از این جهت قابل توجه است که نشان می دهد تعداد زیادی از عوامل جنگ سوریه از دهه های پیش وجود داشته اند و به وخامت شرایط کنونی این کشور منجر شده اند. تحلیلگر "سیا" در سال 1980 (1359 شمسی) از تنش ها و دو دستگی های داخلی سوریه می نویسد و برکناری حافظ اسد را با قاطعیت پیش بینی می کند.

با توجه به این تحلیل ها سیا برنامه هایی برای برکناری اسد داشته است. در این سند آمده است: "ارتش در مقابل شورش ها دوام نمی آورد و اسد سرنگون خواهد شد." این جمله علاوه بر نشان دادن نقشه کهنه سیا در قبال سوریه، بیانگر سیاست های کنونی آمریکاست: این کشور همواره خواهان برکناری اسد بوده است؛ اما با تضعیف سوریه درب ها به روی گروه های تروریستی داعش و القاعده باز خواهد شد. پیش بینی تحلیلگر سیا -- که نامش فاش نشده -- به واقعیت تبدیل نشد و فرزند اسد همچنان بر مسند قدرت است.

به تازگی مقامات آمریکایی به تصمیم های اشتباه این کشور برای دخالت در جنگ عراق اعتراف می کنند. آنها جنگ سوریه و اقدام به برکناری اسد را نیز یک تصمیم اشتباه و تکرار تاریخ می دانند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار