تماشای دو‌ و‌ میدانی از دریچه زمان

در این گزارش به اتفاقات مهم دو‌ و‌ میدانی در زمان ریاست جدید فدراسیون و وضعیت ملی‌پوشان المپیکی پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه‌و‌آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پانزده شهریور 94 فدراسیون دو‌ و‌ میدانی رییس جدید خود را معرفی کرد، مجید کیهانی از این تاریخ ریاست را به عهده گرفت تا با برنامه‌هایش به پیشبرد هدف‌های دو‌ و‌ میدانی کمک کند.
 
*ورود موفق و جذب اعتمادها
 
کیهانی با وعده جذب اسپانسر و حمایت از ورزشکاران المپیکی آمد. اولین قدم مهم او مشخص کردن  تکلیف احسان حدادی بود. حدادی دارنده مدال نقره المپیک در ماده پرتاب دیسک، حدود سه سال بود که بدون مربی کار می‌کرد. پس از مذاکرات فدراسیون، کیم بوخنسوف، مربی روسی که پیش از این سابقه همراهی حدادی را در المپیک لندن داشت دوباره هدایتش را بر عهده گرفت.
 
حدادی و مربی جدیدش به همراه کیهانی در نشست خبری شرکت کردند. رییس فدراسیون از این موقعیت استفاده کرد و از اسپانسرهایش رونمایی کرد و نشان داد، دست پر به میدان دو‌ و‌ میدانی آمده است.
 
*حالا نوبت عمل است

کیهانی وعده داد که تکلیف همه ورزشکاران المپیکی روشن می‌شود او کم‌کم جامعه عمل به قامت وعده‌هایش پوشاند و برنامه تمرینات سایر ورزشکاران را مشخص کرد.
 
حدادی و قاسمی برای شروع تمرینات به کیش رفتند. بعد از آن نوبت تفتیان و توکلی بود که در تهران تمریناتش را آغاز کنند. کمپانی و طوسی هم به جمع کیش‌نشینان دو‌ و‌ میدانی پیوستند.

مریم صدارتی، سرپرست اردوی کیش بانوان ملی‌پوش خبر از وضعیت مناسب تمرینات داد. حدادی از شرایط‌ش اعلام رضایت کرد و لیلا رجبی به هدایت پیمان رجبی به تمریناتش بازگشت. مربی ارزنده به تهران آمد و او هم تمریناتش را شروع کرد به این ترتیب دوندگی‌های کیهانی به ثمر رسید و توانست دو‌ و‌ میدانی کاران را برای مسابقات آسیایی و المپیک آماده کند.
 
*فدراسیون نباید کوتاهی هیئت‌های استانی را جبران کند

در این میان ورزشکاران ماده‌های مختلف برنامه هایشان را به فدراسیون ارائه دادند در حالی که چند نفر از این ورزشکاران از فدراسیون قبلی رضایت نداشتند، به امید رویکرد جدید کیهانی دست به کار شدند.
 
 رضا دودانگه، ورزشکار ماده دهگانه و نفر اول کشوری در این مورد گفت: کیهانی به جوان‌ها اهمیت و به استعدادها بها می‌‌دهد این در حالی است که فدراسیون با جوانگرایی مخالف بود و فقط به نتیجه فکر می‌کرد.
 
عبدالجلیل توماج، هفتگانه کار گلستانی نیز در مورد فدراسیون جدید گفت: این فدراسیون، بهترین  در 10 سال گذشته است.
 
کیهانی در مورد شرایط این ورزشکاران گفت: فدراسیون فقط می‌تواند مسائل کلان و نیازهای ملی‌پوشان را پوشش دهد، هر استانی باید ورزشکاران خودش را حمایت کند و من در مورد دودانگه و ورزشکارانی که شرایط مشابه دارند با رییس هیئت دو‌ و‌ میدانی استان‌شان صحبت می‌کنم تا از سمت آن‌ها حمایت شوند و البته زمانی که به تیم ملی دعوت شوند فدراسیون موظف است نیازهایشان را پوشش دهد.
 
* دو‌ و‌ میدانی با چاشنی فوتبال

مذاکرات با پیمان کیانیان، مالک باشگاه راه‌آهن یزدان، یک امتیاز مثبت در کارنامه کاری کیهانی شد.

او طی صحبت‌هایی که با کیانیان داشت به نتایج مثبتی برای همکاری دو سویه رسید. کیهانی در این مورد گفت: باشگاه راه‌آهن یکی از باشگاه‌های معتبر و استعدادیاب در زمینه ورزش است، من طی صحبت‌هایمان بیان کردم دو‌ و‌ میدانی پتانسیل بالایی برای پیشرفت دارد و جوان‌ها و استعدادهای خوبی در اختیار دارد.
فدراسیون نیاز به حمایت‌های مالی دارد که اگر انجام شود شاهد اتفاقات خوبی در دو‌ و‌ میدانی خواهیم بود.

در پایان جلسه کیانیان دست همکاری به کیهانی داد و مهر تایید بر عملی شدن برنامه‌های او زد.
 
*گل و بلبل در دو‌ و‌ میدانی

طی مذاکراتی که میان فدراسیون دو‌ و‌ میدانی و شهرداری منطقه یک صورت گرفت قرار بر آن شد شهرداری میزبان مسابقات باشد.
 
کیهانی در این مورد گفت: در همه دنیا بخشی از مسابقات دو‌ و‌ میدانی در پارک‌ها و نیز محلات برگزار می‌شود. اما در ایران این قضیه هنوز جا نیفتاده است. طی مذاکراتی که با شهردار منطقه داشتیم تصمیم گرفتیم این برنامه را در سطح پارک‌های منطقه یک انجام دهیم و شهرداری هم صحبت‌هایی در مورد حمایت مالی کرده است.
 
*به سوی ویتنام

خرداد ماه 1395 در تقویم برنامه‌های رییس فدراسیون فراموش نشده است. وی در نیمه دوم آذر ماه اردوی تیم ملی جوانان ایران را در دو بخش پسران و دختران در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار کرد.
 
کیهانی گفت: هدف از برگزاری این اردو، حضور موفق در مسابقات قهرمانی جوانان آسیاست که خرداد ماه سال آینده در ویتنام برگزار می‌شود.
 
*الوعده وفای رییس فدراسیون
 
تشکیل آکادمی ملی دو‌ و‌ میدانی ایران قدم مهمی در راستای برنامه استعدادیابی است که رییس فدراسیون از آن خبر داد.

وی  اعلام کرد: در نظر داریم با شناسایی نخبه‌گان دو‌ و‌ میدانی در تمام رده‌های سنی و دعوت از آن‌ها جهت حضور در این آکادمی، گام موثری در پرورش استعدادهای دو‌ و‌ میدانی برداریم.
 
ورزشکاران در این آکادمی زیر نظر بهترین مربیان کار خواهند کرد.
 
*دو پله، یکی بالا رفتن برای مسابقات آسیایی

به منظور افزایش حد نصاب در رقابت‌های داخل سالن آسیا، مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور در ایران برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها که اوایل بهمن ماه سال جاری در سالن آفتاب انقلاب تهران انجام می‌شود، میزبان ورزشکاران در ماده‌های مختلف خواهد بود. مسابقاتی که طی 20 سال گذشته برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود و می تواند کمک موثری برای ورزشکاران باشد.
 
*چشم دو‌و‌میدانی ایران روشن شد

با تعدیل حدنصاب‌های المپیک، احسان حدادی در پرتاب دیسک، رضا قاسمی و حسن تفتیان در ماده 100 متر، لیلا رجبی در پرتاب وزنه و محمد جعفر مرادی در ماراتن موفق به کسب ورودی المپیک شدند.

رقابت‌های المپیک 2016 از 17 تا 28 شهریور در ریو دوژانیروی برزیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار