دور رفت رقابت‌های لیگ برتر والیبال با برگزاری شش دیدار و قهرمانی پیکان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، یازدهمین هفته از رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، عصر امروز با برگزاری 6 دیدار در شهرهای تهران، مشهد، بندرعباس و اردکان پیگیری شد تا پرونده دور رفت این رقابت‌ها بسته شود.

در این هفته از مسابقات که در واقع هفته پایانی نیم فصل نخست مسابقات بود، دیدار دو تیم پیکان تهران و شهرداری ارومیه از حساسیت بیشتری نسبت به سایر دیدارهای این هفته برخوردار بود زیرا برنده این دیدار صدرنشین می‌شد و عنوان قهرمانی نیم فصل نخست را از آن خود می‌کرد.

شاگردان پیمان اکبری و جهانگیر سیدعباسی در حالی در این دیدار حساس و پیش چشم سالن مملو از تماشاگر به مصاف هم رفتند، که به دلیل حواشی به وجود آمده در فینال فصل قبل این مسابقات، انگیزه زیادی برای رویارویی مجدد با هم داشتند به خصوص ارومیه‌ای‌ها که عزم خود را جزم کرده بودند انتقام شکست در فینال فصل قبل را از تیم پیکان بگیرند.

ست نخست این دیدار با برتری حتمی پیکانی‌ها آغاز شد. جایی که تیم میزبان با تکیه بر سرویس‌های عالی فرهاد قائمی و تخریب خط دریافت حریف از شهرداری ارومیه پیش افتاده بود و به راحتی از تیم صدرنشین این مسابقات امتیاز می‌گرفت. این ست در پایان با برتری 25 بر 16  تیم پیکان همراه شد تا ارومیه‌ای‌ها با وجود بهره‌مندی از هواداران خود آغاز خوبی در این دیدار نداشته باشند.

در ست دوم این دیدار هم باز پیکان آغاز طوفانی داشت و با هماهنگی بالا در خط دریافت و پاسور نواحی مختلف زمین حریف را آماج حملات خود کرده بودند. هرچند پیکان در این ست و در برخی صحنه‌ها به خصوص در سرئیس اشتباهاتی داشت اما امتیازهای از دست رفته به سرعت توسط شاگردان اکبری جبران می‌شد. شهرداری ارومیه اما در آن طرف میدان بسیار پراشتباه ظاهر شده بود و به خصوص در دفاع روی تور عملکرد خوبی نداشتند. شهرداری ارومیه در این ست هم با سرنوشت ست اول مواجه شد و با اختلاف پوئن 10 امتیازی و نتیجه را 25 بر 15 به پیکان قدرتمند واگذار کرد.

در ست سوم این مسابقه بازیکنان شهرداری ارومیه که می‌دانستند تکرار اشتباهات دو ست نخست در این ست قابل جبران نخواهد بود با توپ پر راهی این ست شدند. در ابتدا همه چیز پایاپای پیش می‌رفت و به نظر می‌رسید ارومیه تصمیم به تکرار نمابش ضعیف خود در این ست را ندارد. بازیکنان پیکان هم در آن طرف میدان همانند دو ست قبلی با آرامش کامل و هماهنگی بالا بازی را مدیریت می‌کردند. اختلاف پوئن دو تیم در طول ست سوم، بر خلاف دو ست نخست این دیدار کمتر بود و با هیجان بیشتری پیگیری می‌شد.

هرچند دو تیم تا امتیاز 18 پایاپای پیش می‌رفتند و حتی در برخی دقایق بازی شهرداری ارومیه از پیکان پیش افتاده بود، اما در امتیازهای حساس باز هم این شاگردان پیمان اکبری بودند که توانستند از حریف پیش بیافتند و با کسب سه امتیاز پشت سر هم حریف را ناچار به گرفتن وقت استراحت کنند. پیکان 23 بر 19 از ارومیه پیش بود که سیدعباسی تقاضای وقت استراحت کرد. هرچند این وقت استراحت نتیجه نداد و این تیم پیکان بود که موفق به پیروزی در این ست و این دیدار شد. 

پیکانی‌ها با این برد به دلیل یک پیروزی بیشتر نسبت به ارومیه با وجود یک امتیاز کمتر، جای تیم شهرداری ارومیه را در صدر جدول رده‌بندی گرفتند و به مقام قهرمانی نیم فصل نخست لیگ برتر والیبال دست پیدا کردند. شهرداری ارومیه و بانک سرمایه هم به ترتیب دوم و سوم شدند تا رقابت مجدد خود را در در نیم فصل دوم این مسابقات از سربگیرند.

در دو دیدار نخست هفته پایانی لیگ برتر که به میزبانی خانه والیبا برگزار شد هم ابتدا بانک سرمایه موفق به کسب پیروزی 3 بر یک مقابل بازرگانی جواهری گنبد شد و سایپا هم توانست 3 بر صفر کاله آمل را از پیش رو بردارد. تیم بحران زده گوهر کویر زاهدان هم در ادامه ناکامی‌های خود این بار با نتیجه 3 بر صفر مغلوب آرمان ورزش اردکان شد تا همچنان با منفی دو امتیاز در قعر جدول باقی بماند.

تیم والیبال ثامن‌الحجج خراسان هم با شکست سه بر صفر مقابل تیم شهرداری تبریز پنجمین شکست این فصل خود را متحمل شد تا با همان 18 امتیاز کسب کرده از ده بازی قبلی خود دور رفت لیگ برتر والیبال را به پایان ببرد. 

تیم‌های آلمینیوم المهدی و متین صالحین ورامین هم در بندرعباس با هم دیدار کردند که حاصل تلاش این دو تیم در یک دیدار پنج گیمه برتری به شاگردان محمد ترکاشوند در تیم متین ورامین رسید. متین صالحین با این پیروزی 2 امتیازی در مجموع 18 امتیازی شد. شاگردان محمد ترکاشوند که در نیم فصل نخست این رقابت‌ها نمایش قابل قبولی داشتند از یازده دیدار خود شش پیروزی و پنج باخت بدست آوردند. با این حال تیم شهرداری تبریز به دلیل معدل ست بیشتر نسبت به دو تیم دیگر 18 امتیازی بالاتر از تیم‌های متین صالحین و ثامن الحجج خراسان قرار گرفت.

گفتنی است  با پایان دور رفت رقابت‌ها،  هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال ایران و نخستین هفته از دور برگشت پس از استراحت 10 روزه تیم‌ها،  دوم دی ماه در شهرهای تهران، زاهدان، مشهد، ورامین و بندرعباس آغاز خواهد شد.

**نتایج کامل هفته یازدهم لیگ برتر والیبال مردان به شرح زیر است:

بانک سرمایه 3 – بازرگانی جواهری گنبد یک

سایپا 3 – کاله آمل صفر

آرمان ورزش اردکان 3 – گوهر کویر زاهدان صفر

ثامن الحجج خراسان 3 – شهرداری تبریز صفر

آلومینیوم المهدی هرمزگان 2 – متین صالحین ورامین 3

پیکان تهران 3 – شهرداری ارومیه صفر
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار