آگاهی شهروندان از قوانین حفظ و گسترش فضای سبز تاثیر بسیار زیادی در کاهش خسارت به فضای سبز خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر در مورد افزایش آمار خسارت وارده به درختان و فضای سبز هشدار داد و گفت: طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز "به منظورحفظ وگسترش فضاي سبز وجلوگيري ازقطع بي رويه درختان،قطع هرنوع درخت ويانابودكردن آن به هرطريق درمعابر، ميادين، بزرگراه ها، پارك ها، بوستان‌ها،باغات درمحدوده وحريم شهرها بدون اجازه شهرداري و رعايت ضوابط مربوطه ممنوع است".

حمیدرضا فدایی افزود: در خصوص قطع اشجار کمیته ای تحت عنوان حفظ و توسعه فضای سبز شهری متشکل از دو نفر از اعضای شورای شهر ، معاونت خدمات شهری و مدیرعامل سازمان تشکیل شده ،که قطع درختان تنها با اجازه این کمیته برای عرصه ها ، معابر و خیابانها امکان پذیر است .

وی با تاکید بر تخلف محسوب شدن قطع خودسرانه درخت ، اظهار داشت: شکایاتی از سوی برخی شهروندان در خصوص قطع درختان به این سازمان ارسال می شود، کارشناسان سازمان هم موضوع را پیگیری و ضمن بازدید ، به صورتی که حقی از شخصی ضایع نگردد، گزارش خود را به کمیته مذکور برای تصمیم گیری نهایی ارائه می نمایند.

فدایی با بیان این مطلب که خسارت ها باتوجه به نوع آسیب و اشخاصی که آسیب را وارد می کنند به صورت عمد و غیر عمد دسته بندی می شوند ،تصریح نمود: بر اساس تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر ، بعد از تعیین خسارت و عمد یا غیر عمد بودن آن و همچنین سن و نوع درخت میزان خسارت تعیین و اعلام می شود.

مدیرعامل سازمان پارکها ابراز امیدواری کرد: شهروندان باتوجه به اهمیتی که به فضای سبز پیرامون خود می دهند نسبت به مطالعه مفاهیم حقوقی و قوانین حفظ و گسترش فضای سبز نیز اقدام نمایند.

فدایی اضافه نمود: این سازمان در راستای اطلاع رسانی و تبیین این قوانین ،برگزاری دوره های آموزشی مجموعه قوانین آیین نامه حفظ و نگهداری از فضای سبز برای شهروندان، تکثیر بروشور مجموعه قوانین بین شهروندان ، پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان و همچنین اضافه کردن این مجموعه قوانین به پرونده های ساختمانی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر در پایان این گفتگو ضمن ابراز تاسف از افزایش قطع و آسیب رساندن به درختان و فضای سبز گفت: افزایش ساخت و سازها و همچنین افزایش تصادفات رانندگی و برخورد رانندگان خودروها با فضای سبز از دیگر عوامل آسیب زننده به فضای سبز می باشد. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.