استاندار اصفهان گفت: یکی از محورهای توسعهٔ استان گردشگری تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: رسول زرگرپور در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان و مدیران این سازمان با ایشان، ضمن تبریک هفتهٔ وقف و حلول ماه ربیع الاول، گفت: مراسم‌های مذهبی دو ماه محرم و صفر امسال به برکت امام زمان و دعای مومنین و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تدابیر دولت تدبیر و امید، با ابهت و شکوه خاص و در امنیت و سلامت کامل برگزار شد. 

رسول زرگرپور با اشاره به تهدیدهای زیاد و برنامه‌های دشمنان برای ایجاد مشکل در برگزاری مراسم‌های مذهبی و مراسم اربعین، گفت: علیرغم این موارد به لطف الهی و تلاش نیروهای امنیتی بدون کوچک‌ترین مشکل این مراسم‌ها برگزار شد. 

زرگرپور به نقش پررنگ جوانان و تنوع مراسم‌های مذهبی امسال اشاره کرد و اظهارداشت: تنوع مراسم باعث شده بود که تمام سلایق بتوانند از فیوضات این ایام بهره‌مند شوند. 

استاندار اصفهان در ادامه به عملکرد اداره اوقاف اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته یک جهش بزرگ و رویکرد و عملکرد مناسبی از اوقاف دیده شده و توانسته از امکانات خود به خوبی استفاده کند ولی هنوز هم جای کار دارد و کارکنان این اداره باید بدانند به جز تکلیف اداری یک تکلیف شرعی نیز بر دوش آنان است. 

استاندار اصفهان به لزوم ورود اوقاف به بخش گردشگری مذهبی اشاره کرد و افزود: وجود ۷۲۰ امامزاده در اصفهان باعث شده است که به برکت این بزرگان جوانان این مرزوبوم فرهنگ ایثار و شهادت را در این مکان‌های مقدس فرا گیرند همانگونه که علیرغم جمعیت ۶ درصدی اصفهان نسبت به کل کشور ۱۰ درصد شهدا و ایثارگران به این استان اختصاص یابد. 

زرگرپور با تاکید بر اینکه رسالت گردشگری مذهبی بر عهدهٔ ادارهٔ اوقاف و امور خیریه است، اظهارداشت: استفاده از اماکن بقاع متبرکه باید مد نظر قرار گیرد و خوشبختانه در چند سال اخیر بازسازی‌های خوبی در این مکان‌ها صورت گرفته است و باید درآمد اوقاف در جای درست آن هزینه شود. 

وی افزود: یکی از محورهای توسعهٔ استان گردشگری تعیین شده است و مدیریت استان آمادهٔ کمک به توسعهٔ گردشگری مذهبی است. 

استاندار اصفهان خطاب به مدیران این سازمان گفت: وظیفهٔ اصلی شما احصا و تثبیت مالکیت اوقاف است ولی باید در این مسیر با ارگان‌هایی همچون آموزش و پرورش مدارا کنید. 

رسول زرگرپور حرکت اوقاف در خصوص مقابله با اعتیاد را قابل تحسین خواند و گفت: اعتیاد بزرگ‌ترین معضل استان است و وقف و تشویق وقف در مسائلی مانند پیشگیری و درمان اعتیاد، اشتغال بهبودیافته گان به خصوص بانوان بسیار اهمیت دارد و باید اولویت وقف به این موارد اختصاص یابد. 

زرگرپور در پایان گفت: با توجه به عملکردی که اوقاف از خود نشان داده است امید ما به این سازمان زیاد است و ما آمادگی هرگونه کمک و همکاری مخصوصا در فعالیت‌های فرهنگی داریم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.