رئیس فدراسیون هندبال ایران تاکید کرد علی‌رغم گفته سرپرست روابط عمومی این فدراسیون قرار نبوده خبر حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام رسانه‌ای نشود.

رئیس فدراسیون هندبال ایران تاکید کرد علی‌رغم گفته سرپرست روابط عمومی این فدراسیون قرار نبوده خبر حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام رسانه‌ای نشود. 

سیدابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انصراف تیم هندبال هلدینگ خلیج فارس از حضور در لیگ برتر اظهار کرد: این تیم نخستین تیمی است که از حضور در لیگ برتر انصراف می‌دهد. آن‌ها مشکلات عدیده مالی داشتند که نتوانستند ادامه دهند. این تیم با همین مشکلات لیگ را آغاز کرد و حالا معتقدند نمی‌توانند در رقابت‌ها حضور یابند.

وی افزود: تیم‌هایی هستند که در ادمه لیگ کارشان دشوار می‌شود و گاهی دنبال بهانه برای انصرافند. بهبهان به ما گفت نمی‌تواند ادامه دهد. این تیم در انتهای جدول قرار دارد و به همین دلیل انصراف داده و نمی‌خواهد هزینه‌های هدر برود. ما این موضوع را در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون هندبال مطرح می‌کنیم که مسلماً نتایج خوبی برای هندبال بهبهان خواهد داشت. 

رئیس فدراسیون هندبال ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر خط خوردن برخی بازیکنان از تیم ملی توضیح داد: عرفان بازیکنانی مانند مسائلی، رجبی و کیانی را به تیم ملی دعوت نکند. باید بگویم  او مربی با دانش و کاربلدی است که حساب‌شده و اصولی کار می‌کند. او بازیکنان را بررسی می‌کند و براساس نیاز تیم عمل می‌کند. به هرحال او صلاحدیده چه کسانی در لهستان و آلمان باشند. عرفان می‌خواهد وضعیت گوش راست و دفاع وسط را بهتر کند و برای همین از بازیکنان جدید دعوت کرده است. البته درهای تیم ملی به روی کسی بسته نیست و ممکن است روزی دوباره بچه‌هایی که خط خوردند به تیم ملی برگردند. 

مهدوی درباره برگزاری جلسه دیروز مسئولان فدراسیون هندبال با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و این که سرپرست روابط عمومی این فدراسیون اظهار کرده بود این نشست باید در سکوت خبری برگزار شود، توضیح داد: خیر! من چنین حرفی نزدم! ممکن بود این نشست به دلایل متعددی برگزار نشود. خواسته ما این بود که خبر نشست با ریاست محترم شورای تشخیص مصلحت نظام پس از برگزاری این نشست رسانه‌ای شود. حتی اخبار این جلسه در بخش‌های خبری دیشب سیمای جمهوری اسلامی هم بازتاب داشت و علی‌رغم اظهار نظر مسئول روابط عمومی ما، شما می‌توانستید این خبر را منتشر کنید!

وی درباره موضوعاتی که در نشست مسئولان فدراسیون هندبال با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد، اظهار کرد: ما در این جلسه گزارش عملکرد فدراسیون را خدمت اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام تقدیم کردیم و از دیدگاه‌ها و رهنمودهای عالی اعضای محترم این شورا به یقین استفاده می‌کنیم. 

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به کمبود سالن‌های هندبال در کشور، اضافه کرد: فقدان سالن هندبال با استانداردهای بین‌المللی و گنجایش مطلوب تماشاگر یکی از ضعف‌های ماست که در این جلسه مطرح و قرار شد با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع هم رسیدگی شود. 

مهدوی درباره اردوهای تیم ملی هندبال توضیح داد: بچه‌ها از 29 در اردوی تهران حاضر می‌شوند و چند روز در کمپ تهران حضور خواهند یافت. پس از اردوی تهران تیم ملی به تورنمنت لهستان اعزام می‌شود. این تورنمنت با حضور تیم‌های دانمارک، اوکراین و لهستان، از سطح بسیار بالایی برخوردار است. پس از حضور در این تورنمنت بچه‌ها به آلمان می‌روند تا چند دیدار دوستانه هم در این کشور برگزار کنند. در بازگشت از آلمان هم تیم ملی آماده حضور در جام ملت‌های آسیا خواهد شد. 

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور ایران در گروه B رقابت‌های هندبال جام ملت‌های آسیا، گفت: همه تیم‌ها با امید می‌آیند و می‌خواهند در فینال حضور داشته باشند. هیچ تیمی بی امید نیست و همه با تمرینات و آمادگی مطلوب برای موفقیت به بحرین می‌روند. هیچ رقیبی در این دیدارها آسان نیست و همه تیم‌ها حساب شده عمل می‌کنند. 

وی افزود: ایران قدرت اصلی هندبال آسیاست و همه تیم‌های آسیایی از تیم ملی کشورمان حساب می‌برند. امیدوارم با آمادگی مطلوب که در قطر داشتیم از سد همه تیم‌ها بگذریم و به فینال برسیم. 

مهدوی درباره میزبان ایرانی در رقابت‌های انتخابی بین‌قاره‌ای هندبال المپیک توضیح داد: ما با حسن مصطفی، رئیس فدراسیون جهانی هندبال جهان صحبت‌هایی انجام دادیم و قرار شد او به ایران بیاید. انشاالله بتوانیم میزبانی انتخابی المپیک را بگیریم و اگر این اتفاق بیفتد، گام بزرگی در هندبال کشور برداشته‌ایم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار