سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان معتقد است، کادر فنی تیم ملی باید پیکره تیمی را که در انتخابی المپیک به فینال راه یافت، حفظ می‌کرد.

مصطفی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه توپ وتور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فهرست جدید تیم ملی هندبال و خط خوردن برخی بازیکنان از این تیم اظهار کرد: تا آنجا که من می‌دانم محمدرضا رجبی از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شده بود و خود را به زحمت به انتخابی المپیک رساند. 

وی ادامه داد: جلال کیانی و میلاد مسائلی هم بازیکنان خوب و با تجربه‌ای‌اند که سالهاست در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند. معتقدم نباید بازیکنانی را که در انتخابی المپیک برای ایران دست به توپ شدند، دست‌کم بگیریم. باید در جایی که بچه‌ها نایب‌قهرمان آسیا شده‌اند، آن‌ها را حفظ کنیم. 

سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، افزود: رجبی بازیکن شاخصی است. وی عملکرد خوبی در دفاع داشت و کاپتیان موفقی برای ایران به حساب می‌آمد. هرچند که آسیب‌دیده بود اما می‎‌توانست با تجربیات گرانبهای خود کمک زیادی برای عرفان باشد. به نظر من اگر بحث آسیب‌دیدگی کاپتیان تیم ملی در میان بود، اصلاً نباید از او در قطر هم بازی می‌گرفت. بلکه با بهبود کامل رجبی از وی در رقابت‌های بعدی سود می‌برد. همانطور که دیدید محمدرضا در بازی‌های انتخابی المپیک هم زیاد به میدان نرفت. 

غلامی با اشاره به ارزش‌های فنی و اخلاقی جلال کیانی، اضافه کرد: یکی از اشتباهات عرفان این بود که گوش راست و گوش بغل تیم را دست‌کم گرفت و تنها سه بازیکن را برای دست‌چپ با خود به قطر برد. این درحالی است که دست‌کم باید چهار بازیکن و حداکثر پنج بازیکن باید در این پست‌های تیم ملی حضور دا شته باشند تا جایگزین‌های خوبی برای نفرات اصلی به حساب بیایند. سرمربی تیم ملی در خط دفاعی تیم ملی تعویض‌های زیادی انجام می‌داد که باعث می‌شد دفاع ملی‌پوشان انسجام لازم را نداشته باشند. همچنین از وی  در حمله هم برنامه خاصی ندیدیم. فکر می‌کنم او هنوز به شناخت کافی از توانایی ملی‌پوشان ایران نرسیده است. 

وی ادامه داد: به هرحال معتقدم باید پیکره تیم نایب قهرمان آسیا حفظ می‌شد و بازیکنان شایسته جوان هم به این تیم راه می‌یافتند. به هرحال ریاست محترم فدراسیون هندبال هم در دیدارهای انتخابی المپیک همراه تیم بودند و همه جوانب را سنجیدند. البته درباره میلاد مسائلی و محمدرضا رجبی هم باید اذعان کرد، درخشش همیشگی را در قطر نداشتند اما بازی‌های بدی هم برای تیم ملی انجام ندادند. 

سرمربی تیم هندبال سپاهان درباره حواشی بازیکنان تیم ملی و سرمربی این تیم، تاکید کرد: اگر چنین اتفاقاتی در اردوی تیم ملی افتاده باشد، بازیکنان موظفند با رئیس فدراسیون صحبت کنند و همه چیز را با وی در میان بگذارند. 

غلامی درباره بخت ایران برای صعود به جام جهانی گفت: به یقین تیم ما جزو پنج نماینده آسیا در فرانسه 2017 است. غیر از تیم چند ملیتی قطر، می‌توان گفت ایران قدرت هندبال آسیاست و نمی‌توان از ظرفیت بالای هندبال کشورمان به راحتی گذشت. برای ملی‌پوشان آرزوی موفقیت می‌کنم و معتقدم نباید از جوانان و نوجوانان هم غافل شویم و با فرستادن آن‌ها به دیدارهای مهم بین‌المللی، پشتوانه‌های خوبی برای هندبال بزرگسالان کشورمان بسازیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار