مسئولان فدارسیون هندبال، یک دیدار حیاتی و حساس و البته روحیه بخش را با اعضا محترم تشخیص مصلحت نظام برگزار کردند.

مخفی کاری جلسه هندبالی که منع قانونی داشتبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر دیدار هندبالی‌ها با اعضا تشخیص مصلحت نظام به دست ما رسید و البته ترجیح دادیم این خبر را ابتدا از سوی روابط عمومی فدراسیون اعلام شود و بعد آن را منتشر کنیم.

خبر جلسه با یک روز تأخیر روی خروجی سایت فدراسیون هندبال قرار گرفت و این برای ما هم جای تعجب داشت.

این جلسه برای فدراسیون از اهمیت بالایی برخوردار بود و بحث رسانه‌ای و بازتاب آن هم، اما چرا بنا به درخواست برخی مسئولان هندبال این دیدار باید تا 24 ساعت مخفی می‌ماند بر ما پوشیده است و شاید ابتدا تصور می‌کردیم که این موضوع به ریاست فدراسیون بر می‌گردد اما سید ابوالحسن مهدوی، رئیس فدراسیون هندبال در گفتگو با خبرنگار ما این موضوع را تکذیب کرد و گفت: این یک جلسه خوب و مفید برای هندبال بود و دلیلی نمی‌بینم که این موضوع رسانه‌ای نشود و این در حالی است که مهدوی از انتشار با تاخیر این خبر اظهار تعجب کرد.

جلسه هندبالی‌ها اگر چه می‌تواند برای این رشته مفید باشد اما نحوه اطلاع رسانی آن ‌هم به نوعی مضر، امروز عصر ارتباطات است و مدیران رسانه‌ را یک فرصت می‌دانند و دیگر از تصور یک تهدید، سال‌هاست گذشته مگر اینکه مواردی باشد که منع قانونی دارد و یا ابهاماتی در آن وارد باشد به هر حال ما که متوجه نشدیم و امیدوارم این جلسات که خواه نا خواه خبرش بیرون درز می‌کند از کانال خود فدراسیون باشد تا ما هم از مارپیچ سکوت خارج شویم و شفاف‌تر از قبل ماحصل این نشست‌ها را اطلاع رسانی کنیم.

مدل‌های جدید ارتباطی در برخی فدارسیون‌ها باور کنید نیاز به کنکاش و تحقیق بیشتر دارد. استادان ارتباطات در دنیا این مدل ارتباطی را نه دیده‌اند و نه شنیده‌اند، ارتباطی که در هیچ دوره‌ای به این شکل نبوده و در عصر ارتباطات و دنیای مدرنیته و البته سایبری، دیکتاتوری رسانه‌ای هم نوبری جدید برای برخی فدراسیون‌هاست.

آنها که در عرصه خبر کار می‌کنند بارها شنیده‌اند که برخی مدیران یا مسئولان روابط عمومی سازمان‌ها، نهادها، فدراسیون‌ها و... اذعان می‌کنند اخبار باید از کانال ما عبور کند و اگر ما تایید کردیم در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد و بعضا برخی روسا نیز برای اینکه از گزند‌های احتمالی و عواقب مصاحبه‌ای واقع گرایانه خود در امان بمانند یا مصاحبه نمی‌کنند و یا اخبار را آنطور که مدیران روابط عمومی می‌خواهند در اختیار رسانه قرار می‌دهند و این یعنی دیکتاتوری محض در عرصه خبر.

روابط عمومی را از دیر باز در بین مردم عام هم به این معنا می‌شناختیم، که برادر من باید در هر کاری از یک روابط عمومی قوی برخوردار بود اگر می‌خواهی موفق شوی ارتباط با دیگران را قوی کن و ارتباطی کامل بر قرار کن و...

باور کنید سخت است قبول اینکه این مدل ارتباطی در حال ریشه دواندن است و یک مسئول که باید جوابگوی عملکردش در یک ارگان و یا فدراسیون باشد به راحتی با استبداد یک بخش کوچک که وظیفه‌اش را بر عکس قلمداد می‌کند زیر سوال برود آن هم در جایی که نیاز به آرامش و اطلاع رسانی صحیح است.


به احتمال فراوان برخی دوستان تابع نوع دوم نگرش در مورد ارتباط مسئولان روابط  عمومی نیستند و نگرششان در این زمینه نوع اول نگرش یعنی اینکه روابط عمومی و رسانه در نقطه مقابل هم قرار دارند.

سخت است که دبیر و رئیس کمیته و... با اجازه مدیر روابط عمومی مصاحبه بدهند و البته می‌دانند که در غیر این صورت ضربات سختی را متحمل می‌شوند.

حالا، در روزگاری که تیم ملی هندبال علی رغم همه شایستگی‌هایش و با وجود نبرد جانانه و  غیرتمندانه بازیکنان ایران، مقابل تیم جعلی قطر با بازیکنان تبعه مغلوب می‌شود و کار حضورش در المپیک سخت‌تر از پیش می‌شود. روابط عمومی این فدراسیون باید پاسخگوی عملکرد فدراسیون در اعتراض به این حق خوری آشکار از فرزندان میهن‌مان باشد.

زمانی که ایمان جمالی، دومین بازیکن برتر مسابقات جوانان جهان چند سال پیش که حضورش در تیم ایران می‌توانست خیلی به شاگردان عرفان اسماعیلاجیج کمک کند، عطای موطن خود را به لقایش می‌بخشد و تابعیت مجارستانی می‌گیرد، از صدر تا ذیل این فدراسیون باید پاسخگوی افکار عمومی باشند و این میان نقش روابط عمومی بیش از هر زمان دیگری پر رنگ‌تر است. شرح وظایف و حدود اختیارات یک روابط عمومی ایده‌ال به خوبی نمایان است و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در فدراسیون هندبال در حوزه ارتباط با مردم و رسانه‌ها باشیم و خدای نکرده وقتی  خبرنگار رسانه‌ای پیگیر خبری برای آگاهی عمومی است، با الفاظ رکیک و ناشایست، بعض نکند.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



برچسب ها: هندبال ، تیم ، عرفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار