رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از ثبت اختراع دانشگاهیان و غیر دانشگاهیان به منظور افزایش دارایی‌های فکری خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به منظور افزایش دارایی‌های فکری از ثبت اختراع دانشگاهیان و غیر دانشگاهیان حمایت می‌کند و همچنین از ثبت اختراع ایرانیان خارج از کشور با پرداخت هزینه‌های مربوطه حمایت می‌کند. 

وی تاکید کرد: صندوق از حضور اساتید خارج از کشور در دانشگاه‌ها در قالب کنگره‌ها و کارگاه‌های آموزشی حمایت می کند. 

ضرغام در خصوص راه اندازی بنیاد حامیان توسعه پژوهش و نوآوری کشور تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت های انسانی و مالی کشور حامیان توسعه پژوهش فناوری و نوآوری با استفاده از افراد خیر تشکیل و راه‌اندازی خواهد شد. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خاطر نشان کرد: اساس‌نامه‌ راه‌اندازی بنیاد با کمک 20 نفر از افراد خیر تدوین خواهد شد این افراد همانند مدرسه‌سازی و بیمارستان سازی در زمینه پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خواهد شد. 

ضرغام بیان کرد: تا‌کنون 30 کرسی پژوهشی از سوی صندوق اعطا شده و تا پایان سال تعداد این کرسی‌ها به 60 کرسی افزایش خواهد یافت این کرسی‌ها به اساتیدی که دید راهبردی برای کارهای علمی داشته باشند و نیز اساتید سرآمد اعطا خواهد شد و 10 سال مورد حمایت قرار می‌گیرد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار