وزیر امور خارجه آمریکا در پاریس با همتایان قطری و اردنی خود دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در پاریس با وزرای امور خارجه قطر و اردن دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بحران در سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

 جان کربی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به دیدار جان کری با خالد بن محمد العطیه و ناصر جوده ، وزاری امور خارجه قطر و اردن در پاریس گفت: « وزیر امور خارجه همچنین در نشستی به میزبانی فرانسه برای بحث و تبادل نظر بر سر بحران در سوریه شرکت کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با جوده ، وزیر امور خارجه اردن، از پیشرفتی که کشورش در شناسایی گروه های تندرو به دست آورده است قدردانی کرد. این گروه ها قرار نیست در ترکیب فرآیند سیاسی آینده در سوریه حضور داشته باشند.»

کربی با اشاره به سفر جان کری به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور و سرگی لاوروف ، وزیر امور خارجه این کشور گفت: « وزیر امور خارجه فردا (سه شنبه) در دیدار با رئیس جمهور پوتین و وزیر امور خارجه لاوروف بر پیشرفت های بدست آمده در اردن و دستاوردهای نشست ریاض در عربستان سعودی تصریح خواهد کرد.

وی همچنین تاکید خواهد کرد که نشست ریاض با حضور طیف گسترده ای از گروه های مخالف سوری برگزار شد و شرکت کنندگان به خوبی بر سر مسائل مورد بحث به اجماع رسیدند. از جمله موارد توافق شده می توان به تعهد گروه های مخالف بر ادامه گفتگوها اشاره کرد. وزیر امور خارجه همچنین درباره دستور کار نشست آتی گروه بین المللی حمایت از سوریه که روز جمعه در نیویورک برگزار می شود با مقام های روسیه گفتگو خواهد کرد.

این نشست که هنوز ترکیب نهایی آن مشخص نشده بر مبنای عزمی که در ریاض برای حرکت به جلو بدست آمده است تشکیل می شود که از آن جمله می توان به عناصری که برای آتش بس مورد نیاز است و نیز تعهد مخالفان برای گفتگو با رژیم اسد ( بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه) اشاره کرد. وزیر امور خارجه در مسکو همچنین بر اجرای کامل توافق مینسک بر سر بحران در اوکراین تاکید خواهد کرد.» 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار