سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما همچنان معتقدیم بشار اسد در آینده سوریه هیچ نقشی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه در این وزارتخانه گفت: امروز جان کری، وزیر امور خارجه، در دیداری دو جانبه در ساختمان وزارت خارجه، میزبان همتای مکزیکی خود بود. دو مقام درباره مسائل مختلف دو جانبه و منطقه ای از جمله درباره افزایش داد و ستد و رشد اقتصادی، افزایش همکاری های آموزشی و همکاری در حوزه مهاجران و همکاری های امنیتی گفتگو کردند.

روابط ما با مکزیک قوی و مهم است. آمریکا و مکزیک همچنان برای همکاری در پیشبرد هدف های مشترک، تامین رشد اقتصادی و فرصت های شغلی، ایجاد جوامعی امن و احترام به حقوق بشر و مردمسالاری خود را متعهد می دانند.

کربی ادامه داد: آمریکا و ژاپن همچنین به صورت اصولی درباره بسته پنج ساله جدید برای حمایت و استقرار نیروهای آمریکایی در ژاپن به توافق رسیدند. این بسته شامل صد و هشتاد و نه ممیز نه میلیارد ین در سال پایانی توافق، یعنی دو هزار و بیست خواهد بود. این میزان با برابری فعلی ارزی، یک میلیارد و ششصد میلیون دلار خواهد بود و هزینه مشترک هزینه ها در سال، صد و هشتاد و نه ممیز سه میلیارد ین خواهد شد.

هزینه های مشترک شامل نیروهای کاری پایگاه های ما، دستگاه ها، ایجاد محلی جدید برای آموزش و بهبود زیرساخت ها خواهد بود. بسته حمایتی کشور میزبان به ادامه حضور نظامی آمریکا در ژاپن کمک خواهد کرد که همانطور که اطلاع دارید، بخشی عمده از توازن دوباره آمریکا در آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.

وی افزود: آمریکا همچنین از اینکه لیبیایی ها فردا در مغرب توافق سیاسی را امضا می کنند که بعد از یک سال، پیش نویس آن آماده شده است و باعث تسهیل در گفتگوهای سیاسی می شود، استقبال می کند. این توافق چارچوبی را برای استقرار دولت وحدت ملی لیبی فراهم می کند. ما از تلاش رهبران شجاع لیبی که برای ایجاد کشوری متحد در تلاشند، تقدیر می کنیم.

در نشست پیشین که در رم و با میزبانی وزرای خارجه آمریکا و ایتالیا برگزار شد، جامعه جهانی اعلام کرد که آماده حمایت از اجرای توافق سیاسی است و خود را متعهد به حمایت کامل از دولت وحدت ملی و ارائه خدمات فنی و امنیتی و ضدتروریستی می داند و از مردم لیبی نیز می خواهد از آن حمایت کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
ما هم هنوز معتقدیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار