وزیر خارجه فرانسه پس از کنفرانس آب و هوایی پاریس، با برگزاری یک گردهمایی پرونده سوریه را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: پس از عقد یک توافق در ریاض، پاریس روز دوشنبه برگزار کننده گردهمایی در خصوص سوریه بود.

گزارشگر این شبکه گفت: لوران فابیوس دو روز پس از عقد توافق تاریخی کنفرانس بین المللی آب و هوایی در پاریس، مسئله سوریه را در دستور کار خود قرار داد. وزارت امور خارجه مفاد گفت و گوها در این باره را منتشر نکرد، اما می توان تصور کرد که این در گردهمایی نیز بحث برکناری بشار اسد و مبارزه با گروه دولت اسلامی مطرح شده است.

وزیر امور خارجه فرانسه، چهار سال پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه بر ضرورت یافتن یک راه حل سیاسی تاکید کرد. مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل یک روز پیش از برگزاری این گردهمایی در دمشق یک بار دیگر تلاش کرد تا جامعه بین الملل را در خصوص وضعیت غیر نظامیان سوری بسیج کند.

در این بخش قسمتی از سخنان استفن اورین پخش شد. وی حملات کور به غیر نظامیان در دمشق و منطقه دمشق را غیر قابل قبول خواند و بر ضرورت محافظت از غیر نظامیان بی گناه تاکید کرد.

گزارشگر ادامه داد: این گردهمایی چهار روز پس از عقد توافقی در ریاض برگزار شد. این توافق بین گروه های مخالف بشار اسد انجام گرفت. این توافق مذاکره با حکومت و برکناری بشار اسد در جریان انتقال حکومت را در خود دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار