رییس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه تولید علم و فن آوری می تواند به توسعه همه جانبه کشور کمک کند،گفت:رتبه ایران در تولید فن آوری در دنیا مطلوب و شایسته نیست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، محمودرضا رحیمی در آیین تجلیل از 40 پژوهشگر برتر این دانشگاه افزود: سیاست دولت حرکت در جهت تولید علم و فناوری است و جهش خوبی در سه سال گذشته در این حوزه صورت گرفته است.

وی در این مراسم که معاونان دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه، اعضای هیئت علمی و برخی از دانشجویان حضور داشتند، پایین بودن سهم بودجه پژوهش و فن اوری در کشور را یک ضعف بزرگ دانست و گفت: بسیاری از کشورها با اختصاص بودجه مناسب در بخش پژوهش رویکرد توسعه کشورشان را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه سیاست دانشگاه یاسوج حرکت در راستای تولید فن آوری و ایجاد درآمد از طریق پژوهش است اظهار داشت: با تسهیل شرایط و ایجاد زیرساخت ها و همچنین ایجاد انگیزه در بین اعضای هیات علمی به دنبال دست یافتن به این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: نبود برنامه ریزی منسجم و قوی و ضعف پشتیبانی مالی را از دیگر موانع حوزه پژوهش در کشور است .

این مسئول دانشگاهی بیان داشت: توجه ویژه به تشکیل تیم ها و هسته های پژوهشی جهت جلوگیری از پراکنده کاری در دستورکار مجموعه دانشگاه یاسوج است.

وی به حمایت های مختلف از اعضای هیات علمی برای توسعه مباحث پژوهشی اشاره کرد و افزود: با توجه به توان اعضای هیات علمی به دنبال رتبه مناسب فن اوری برای دانشگاه یاسوج هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج در این برنامه گفت: در هفته پژوهش نمایشگاهی در مصلی شهر یاسوج برگزار شد که استقبال مردم از آن رضایت بخش بود.

هجیر کریمی افزود: این نمایشگاه با حضور 27 دستگاه اجرایی و بخش خصوصی به مدت 5 روز برپا شد و آخرین دستاوردها و پژوهش های علمی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

وی به برنامه های اجرا شده توسط دانشگاه یاسوج در هفته پژوهش اشاره کرد و تصریح کرد: همه برنامه ها مستند سازی شده و به صورت کتابچه منتشر می شود.

دکتر کریمی تعداد مقالات علمی منتشر شده در سال گذشته را 568 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: در یک سال گذشته پنج هزار و700 فعالیت پژوهشی در قالب های گوناگون در دانشگاه یاسوج انجام شده است.

در پایان این مراسم از 40 پژوهشگر برتر دانشگاه یاسوج و همچنین برخی از انجمن های علمی دانشگاه یاسوج تجلیل شد.

انتهای پیام /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.