به مناسبت هفته وقف 12 طرح عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان های کاشمر، نیشابور، قوچان، گناباد، چناران و مشهد به صورت ویدئو کنفرانس در محل امامزاده یحیی(ع) میامی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ استاندار خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به جایگاه وقف در دین مبین اسلام گفت: در قرآن کریم از وقف به عنوان یک صدقه جاریه یاد شده که خداوند به انفاق کننده تا 700 برابر پاداش می دهد.

علیرضا رشیدیان بقاع متبرکه را قطب های فرهنگی و مکانی برای آرامش روانی دانست و افزود: باید زمینه ایجاد عرصه های جدید متناسب با نیازهای اجتماعی در حوزه وقف فراهم شود.

وی گفت: توسعه وقف با تکیه بر پژوهش های علمی، خدمات دانشگاهی، پروژه های پژوهشی و اختصاص جوایز علمی به نام واقفان از جمله مهمترین عرصه های جدید بهره گیری از این مهم است.

استاندار خراسان رضوی عرضه اوراق های وقف را یکی از اصلی ترین راهکارهای توسعه این سنت حسنه در جامعه عنون کرد و افزود: بدین ترتیب علاوه بر افراد دارای تمکن مالی سایر طبقات اجتماعی نیز می توانتد در این امر خدا پسندانه شرکت کنند.

رشیدیان با اشاره به اینکه امانتداری، مدیریت و تدبیر از اصول پایه ای وقف محسوب می شود، گفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه با هدف تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری قدم برداریم.

مدير كل اوقاف خراسان رضوی همچنین گفت: خوشبختانه در خراسان رضوی به برکت امام رضا(ع) فرهنگ وقف بسيار ارزشمند است.

حجت السلام گنابادی نژاد با اشاره به اینکه خراسان رضوی پايتخت وقف جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: طرح كه به بهره برداری رسید ميتواند كمک زيادی برای گسترش فرهنگ اسلامی و زيارت داشته باشد.

ز/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.