دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: این دولت، فقط در بخش سیاست خارجی موفق بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت‌الاسلام سید هادی خامنه ‌ای عصر دیروز در جمع خبرنگاران استان مازندران در ساری با اعلام اینکه در حال حاضر فرصت بسیار خوب و منطقی برای بیان دغدغه‌های فرهنگی در کشور وجود دارد، گفت: روزنامه‌ها و رسانه‌ها نیاز است در فعالیتشان دقت نظر داشته باشند، حرف درست را بزنند و توسعه بدهند، البته هنوز روابط فرهنگی سنتی در کشور رایج است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره عملکرد دولت، افزود: عملکرد دولت از چند جهت باید بررسی شود ولی اقدام موثر دولت که در حال حاضر بیشتر خود نمایی می‌کند، موفقیت در سیاست خارجی است که عمده تکیه برجام و جریان هسته ‌ای است، پیشرفت نتایج چند درصد بوده، قابل اندازه‌‌ گیری نیست ولی مذاکرات با روال و متد کلاسیک پیش رفت و قابل دفاع است.

حجت‌الاسلام خامنه ‌ای با اشاره به ارزیابی مردم از جنبه‌های مختلف اقتصاد، مسائل درونی و بیرونی کشور، فرهنگ و سیاست گفت: حوزه سیاست خارجی از همه بیشتر خودش را نشان داده است زیرا پیشرفت برجام و مسائل هسته‌ای بر اساس متد کلاسیک پیش رفته وبرای همه ما قابل دفاع است.

حجت‌الاسلام خامنه ‌ای با بیان این‌که مردم درزمینهٔ اقتصادی، گرانی، رکود و به زمین خوردن تولید داخلی به مجلس آینده چشم دوخته‌اند گفت: این اراده مسئولان را می‌طلبد تا کارها را پی گیری کنند.وی تأکید کرد: باید سعی کنیم آدم‌های معتدل و شجاع را انتخاب کنیم و افرادی که آرام و سنجیده بر پایه مسائل جامعه حرف می‌زنند نه بر پایه هنجارشکنی، زیرا ما مخالف عملکرد برخی مسئولان هستیم اما بر اصل نظام هیچ اعتراضی نداریم. دبیر مجمع شورای هماهنگی اصلاحات در خصوص شورای اصلاحات گفت: شورای اصلاحات شورای قدرتمندی است که از اول انقلاب وجود داشته و انتخابات را اداره کرده است و نمی‌توانند منحل و تضعیف شود.

خامنه‌ای تأکید کرد: در انتخابات اگر در چهارچوب شورای هماهنگی اصلاحات حرکت کنیم مشکلی پیش نمی‌آید وگرنه پای افراد تندرو به مجلس بازخواهد شد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: در مسائل اقتصادی ‌عملاً چیزی از دولت دیده نشد، رکود حاکم بوده و بر تورم پیشی گرفته، این در حالی است که نباید این اتفاقات می‌افتاد.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) درباره فعالیت اصول ‎گرایان در انتخابات گفت: اصول ‎گرایان انتخابات را حق خودشان می‌ دانند و آنها فکر می ‌کنند که باید در انتخابات برگ برنده باشند.

حجت‌الاسلام سید هادی خامنه ‌ای تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید سعی کنند که صالحان را معرفی کنند و در معرفی داوطلبان شرط تعدد را مدنظر داشته باشند تا اگر افرادی رد شدند، با ایجاد تعامل در بین افراد صالح، کرسی مناسب را در اختیار داشته باشند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) بابیان اینکه بر این شروط متعهد هستیم گفت: تصمیمات اگر برای انتخاب نمایندگان کشور بر اساس سه شرط تخصص داشتن، در نظر گرفتن منافع عمومی و میانه‌روی و اعتدال پیش رود، کارها درست انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ما همواره در ادوار مختلف از عدم اعتدال و وجود منفعت‌طلبی در مجلس رنج‌برده‌ایم و اگر مجلس دارای اعتدال باشد مردم به افراد بر اساس صلاحیت رأی خواهند داد و وزرا استیضاح نمی‌شوند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) با تأکید بر انجام کار اساسی، تکیه‌ بر قانون و قانون مداری در کشور افزود: اگر قانون رعایت شود، کارها خودبه‌خود پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام سید هادی خامنه ‌ای بابیان این‌که برخی روزنامه‌ها مخرب هستند و برخی هم نمی‌دانند چه‌کار کنند گفت: باید سعی کرد حرف صحیح و درست زد و اطلاعات درست در اختیار مردم قرارداد.

وی با اشاره به اینکه روابط فرهنگی سنتی هنوز رایج است افزود: ازاین‌رو دسترسی به دنیای نوین برای بسیاری از روستاها و نقاط دورافتاده سخت است و باید همه ابزار اطلاع‌رسانی اعم از سنتی و جدید را در کنار هم داشته باشیم.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به رد صلاحیت برخی نامزدها توسط شورای نگهبان تصریح کرد: باید منتخبین ما از هر لحاظ صالح باشند چراکه هنوز ۷۰ درصد مردم طرفدار طیف اصلاح‌طلب هستند.

عضو شورای عالی جبهه اصلاحات با اشاره به اینکه هر حکومتی اگر بر پایه تخصص لازم نه شعارگرایی پیش رود توسعه می ‌یابد افزود: اصل مذاکرات هسته‌ای با این کیفیت و رئیس‌جمهوری که دارای تجربه در مذاکرات هسته‌ای بوده، بسیار قابل‌قبول است و زیر بار زور، مذاکرات هسته‌ای قابل ‌قبول نیست ،درحالی‌که درزمینهٔ کاهش تورم هنوز هیچ‌چیز دیده نشده و رکود نباید از تورم پیشی گیرد.

وی با اشاره به محدودیت اصلاح‌طلبان در دولت قبل تصریح کرد: در سیاست داخلی در دولت قبل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نمی‌توانست یک کنگره برگزار کند و رسماً جلوی آن گرفته می‌شد اما در دولت جدید یکی از دستاوردهای آن برگزاری یک کنگره بزرگ اصلاحات بود.

دبیر اصلاح‌ طلبان در بخش دیگر در خصوص شباهت مجلس پیش رو با مجلس پنجم گفت: اگر همت بالا رود می‌توانیم موانع را پشت سر گذاریم و در درون خودمان با رقابت روبرو نشویم که قطعاً وضعیت از مجلس پنجم بهتر و خالی از تندروی خواهد شد تا افرادی کاردان و دلسوز انتخاب شوند.

وی با اعلام اینکه به‌نظر بنده افرادی به مجلس راه پیدا کنند که دارای مشی سیاسی معتدل و میانه‌رو باشند، افزود: اگر تصمیم باشد سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان رهبری کاندیدا شود، اصلاح‌طلبان، البته نه همه اصلاح‌طلبان از وی حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خامنه ‌ای با اعلام اینکه مشکل ما نبود زمینه فرهنگی است، ادامه داد: در کشوری که انقلاب اسلامی با این شکوه ایجاد شد، چرا شرایطی ایجاد شد که برخی افراد با اغتشاش زمینه تعطیلی برخی جلسات را فراهم می‌کنند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد: افرادی که زمینه اغتشاش را فراهم می‌کنند، عهده‎دار امور فرهنگی بوده و دائم در حال برگزاری نشست و سخنرانی هستند و حتی افرادی را از شهر قم برای تبلیغ خودشان به شهرهای کوچک منتقل می‌کنند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تأکید کرد: اصل مذاکرات مورد قبول است و امتیاز این دولت بر همه دولت‌ها این است که رئیس‌جمهور در مذاکرات دارای تجربه بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام خامنه ‌ای درباره اعطای تسهیلات برای خرید خودرو، تصریح کرد: این اقدام دولت کمک کرد که از بیکاری صدها هزار کارگر جلوگیری شود و این شیوه باید برای خرید سایر کالاها نیز مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتقاد از برخی تندروی‌های مجلس پنجم، یادآور شد: برخی تندروی‌های مجلس پنجم را خودمان قبول نداشتیم، مجلس باید ‌چند کار اساسی در دستور کار قرار دهد، یکی از مباحثی که مردم به آن توجه دارند، گرانی، رکود، زمین خوردن تولید داخلی است که مجلس نیاز است برای جلوگیری از این موارد برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام خامنه ‎ای با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت نسبی در تولید و کشاورزی نداریم، تصریح کرد: برای رفع مشکلات نیاز است که مسئولان به خودشان بیایند و اراده خودشان را تقویت کنند، خیلی کارها که به زبان مطرح می‌شود را عملیاتی کنند.

وی درباره موضع خود در قبال مسائل خاورمیانه، گفت: بنده معتقدم هر دولتی که در کشور روی کار می‌آید، باید از سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و غزه حمایت کند، امنیت ما به امنیت آنها بسته است و افرادی که به بشار اسد در ارتباط با عدم حمایت ایران از سوریه نامه نوشتند، به اشتباه دست به این اقدام زدند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ویژه ، موفقیت ، دولت ، فقط ، بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.