وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری از ثبت بیش از 140 اختراع در سال جاری خبر داد

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری در مراسم نمادین هفته پژوهش در جمع خبرنگاران در خصوص طرح‌های پژوهشی برتر گفت: از روز اول هفته پژوهش که 31 طرح برتر از مقطع ابتدایی تا پایه دبیرستان انتخاب شد، ارتباط بین آموزش و پرورش با 500 پژوهش‌سرا و 138 مرکز رشد در جهت تبدیل طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزان به محصول برقرار شده است.

وی در ادامه در خصوص مشکلات و چالش‌های عمده در این مسیر عنوان کرد: از مشکلات و چالش‌های عمده ما اعتبارات و پژوهش است که قرار است در برنامه ششم افزایش یابد و به یک درصد درآمد ناخالص ملی برسد و تا پایان برنامه ششم به سه درصد و در سند چشم انداز نیز به 4 درصد تولید ناخالص ملی برسد. مسئله دیگر فرهنگ پژوهشی است که نیاز به باور همگانی تکمیل و تقویت زیرساخت‌ها و در نتیجه عزم جدی دولت در این برنامه دارد.

وی در ادامه گفت: در پژوهش‌سراها دانش‌آموزانی که طرح پژوهشی داشتند با مراکز رشد ارتباط داشته و سپس با بیش از 38 پارک علم و فن‌آوری با مشارکت‌ها و همکاری‌ها تبدیل به یک محصول می‌گردد. در سال گذشته 300 ثبت اختراع داشتیم و در سال جاری نیز تاکنون بیش از 140 ثبت صورت گرفته است که باید توسعه یابد.

امضای‌ تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با معاونت علمی رییس جمهور
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص همکاری‌های بیشتر بین پژوهش‌سراها و مراکز رشد پارک‌های علم و فن‌آوری و آموزش و پرورش تأکید کرد: عمدتاً از مراکز رشد و پارک‌های علم و فن‌آوری در رابطه با پژوهش‌های دانش‌آموزی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم با کمک این دو واحد پژوهشی همکاری‌های بیشتری در زمینه پژوهش‌های دانش‌آموزی داشته باشیم.

وی افزود: ثبت اختراعات در حوزه کاری وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری است که در این زمینه ما تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی رییس جمهور امضا کرده‌ایم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار