سوداگران زندگی بهتر در آن‌سوی مرزها مهاجرانی را در دام برده‌داران می‌اندازند که هیچ‌گاه بر ذهنشان خطور نمی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کار اجباری از جمله مشاغل کثیف و پر درآمدی برای صاحبان کارگاه‌های کار اجباری در تایلند است.

از اردوگاه‌های کار اجباری تا بردگان میگو

کارگران فقیر مهاجر به همراه کودکان آن‌ها در کارخانه و کارگاه‌های بسته‌بندی میگو در تایلند به مدت 16 ساعت کار می کنند تا بتوانند تقاضای بازار را برای فروشگاه‌ها و رستوران‌های بزرگ و لوکس استرالیا و ایالات متحده را تامین کنند.

از اردوگاه‌های کار اجباری تا بردگان میگو

کارگران فقیر مهاجر به صورت غیر قانونی وارد تایلند می‌شوند با وعده‌های فریبنده افرادی که برای شکار آن‌ها تعلیم دیده‌اند به دام آن‌ها می‌افتند. و به دلیل ورود غیر قانونی آن‌ها به تایلند از مواجه شدن با مراجع قانونی و پلیس واهمه دارند که همین امر خود بهانه کارفرمایان بی‌رحمی است که از آن‌ها به نفع خود سود می برند.

وضعیت معیشتی این کارگران به حدی بد است که در مواردی مجبور به فروختن فرزندان خود می شوند.

از اردوگاه‌های کار اجباری تا بردگان میگو
فشار کاری بالا به مدت 16 ساعت، نبودن زمان استراحت کافی و پایین بودن دستمزد از جمله مشکلات این کارگران در اردوگاه‌های کار اجباری در بانکوک تایلند است.

این کارگران به صورت غیر قانونی در سرپناه‌های زیرزمینی که حتی فاقد امکانات اولیه زندگی است نگه‌داری می شوند.

از اردوگاه‌های کار اجباری تا بردگان میگو

تلاش های پلیس بانکوک در تایلند هنوز نتوانسته در کنترل و نجات این جمعیت به دلیل زیاد بودن تعداد آن‌ها کاری از پیش ببرد.

بسیاری از آن‌ها به دلیل وجود زخم‌های متعدد بر روی دستانشان که منجر به از کار افتادن آن‌ها شده توانایی پرداخت هزینه‌های خود را ندارند و صاحبان کار آن‌ها نسبت به درمان آن‌ها بسیار بی تفاوت هستند تا جایی‌که آنان را پس از مطمئن شدن از کار آن‌ها را بیرون می کنند و یا تحویل مراجع قانونی می‌‌دهند تا به کشورهایشان که اکثرا اهل "برمه و میانمار" هستند فرستاده شوند.

از اردوگاه‌های کار اجباری تا بردگان میگو

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی سازمان بین‌الملل نزدیک به 60 درصد کارگران برمه‌ای در ساعات کار طولانی در صنعت فرآوری غذاهای دریایی قربانیان کار اجباری هستند. تاکنون پلیس بانکوک در تایلند موفق به نجات دو هزار کار گروه ماهی‌گیر به دام افتاده از اردوگاه‌های کار اجباری شده‌اند.

از اردوگاه‌های کار اجباری تا بردگان میگو

به گفته پلیس بانکوک آن‌ها برخی ازکارگران برمه را در حالی یافتند که دست و پاهایشان به قل و زنجیر بود و بر روی بدنشان آثار ضرب و شتم بی‌رحمانه قابل رویت بود.

برخی از تولیدات واحدهای صنعتی میگو در تایلند که در کارگاه‌های کار اجباری تهیه می شوند از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و همین امر منجر به بالابردن فشار کاری بیشتر در این کارگاه‌ها می شوند.

همچنین پلیس بانکوت در 9 نوامبر سال جاری تاکنون موفق در دستگیری 20 تن از اغواگران در بنادر بانکوک شده است. در حال حاضر 5 کارخانه و کارگاه غیر مجاز بسته‌بندی میگو در تایلند بسته شده است اما بسته شدن این تعداد انگشت شمار موجب آزادی بیش از 1500 برده میگو نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار