اقتصاد دانش بنیان شعاری که محقق نشده است

اقتصاد دانش بنیان یکی از مهم ترین مسائل روز جامعه است که در حد شعار باقی مانده و به طور کامل محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین سراج زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش با اشاره به اینکه امروزه اصلی ترین دغدغه جامعه مسائل اقتصادی است که با موضوعات اجتماعی و فرهنگی متعدد آمیخته شده، بیان کرد: یکی از مسائل روز جامعه اقتصاد دانش بنیاد است که البته تنها به عنوان شعار مطرح شده و در حد قابل قبولی تحقق پیدا نکرده است هرچند که بنگاه های خصوصی و دولتی برنامه هایی را براساس دانش در سطح کلان برای رفع معضلات در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: از آنجایی که اقتصاد با مشکلات اجتماعی در آمیخته برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باید پژوهش‌های دانشگاهی شکل بگیرد. تا بدین ترتیب دانشگاهیان با فعالیت‌های پژهشی مشاورانی باشند مشاورانی برای مدیران و حتی مسئولین سیاسی باشند. در این صورت است که می توان امیدوار بود که مشکلات کشور تعدیل شود و شرایط زندگی مردم بهبود یابد.

سراج زاده با بیان این که دانشگاه خوارزمی قدیمی ترین موسسه آموزش عالی است، اظهار کرد: این دانشگاه پس از سال ها امروز به عنوان یک دانشگاه جامع شامل 14 دانشکده‌، 6موسسه تحقیقاتی همراه با 42 عضو هیئت علمی و 240 گرایش مشغول فعالیت است.

وی با تاکید به این که توسعه یافتن بدون ارتباط و هماهنگی دانشگاه‌ها و بخش های اجرایی ممکن نیست، عنوان کرد: فعالیت مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها بر اساس پژوهش است که این تحقیقات باید با نیازهای کشور متناسب باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی هم چنین از اجرای طرح پیمایش طولی ارزش‌ها و نگرش‌های دانشجویان خبر داد و گفت‌: این طرح بر اساس ضرورت و با هدف سازماندهی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی طراحی شده است. علاوه بر این با تکیه بر آن می‌توان داوری واقع بینانه‌ای از رفتار دانشجویان داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار