رشت؛

پرداخت تسهیلات به مشاغل سبز و همگام با محیط زیست

در آینده نزدیک مشاغل و کار آفرینان همگام با محیط زیست با نام شغل سبز ، تسهیلات دریافت خواهند کرد، در حال حاضر 400 شغل سبز در کشور شناسایی شده است.

پرداخت تسهیلات به مشاغل سبز و همگام با محیط زیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیر کل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در دوازدهمین همایش ملی کسب و کار و کار آفرینی زنان در حوزه محیط زیست در رشت گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست گیلان و سازمان تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرار شد برای حمایت از سرمایه گذاران مشاغل سبز و خواهان محیط زیست ، تسهیلات با بهره کم اعطا شود.

زهرا جواهریان با اشاره به اینکه تاکنون سقف این تسهیلات در حال حاضر مشخص نشده است افزود: چگونگی اعطای تسهیلات و دستورالعمل آن در حال تدوین است که پس از اجرای این طرح ملی ، کار آفرینان مشاغل سبز به بانکهای عامل و صندوق ملی حمایت محیط زیست معرفی خواهند شد.

 وی ایجاد شغل ، حفظ و حراست محیط زیست و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جهت توسعه پایدار را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش ملی عنوان کرد. جواهریان همچنین از اجرای ایجاد و شناساندن شغل سبز در 20 استان کشور خبر داد وافزود: صنایع دستی گیلان نیز یکی از شغل های سبز است که جزء برنامه های ملی برای حمایت بیش از پیش از این حرفه است. 


انتهای پیام/ی

  

برچسب ها: مشاغل ، سبز ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.