معاون وزیر ورییس سازمان مدارس غیردولتی ومشارکت های مردمی وخانواده آموزش و پرورش با اشاره به لزوم توسعه مدارس غیردولتی گفت: باید مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه مدارس غیر دولتی از میان برداشته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرضیه گرد درگردهمایی مدیران مدارس غیردولتی کرمانشاه با بیان اینکه برای تقویت شورای موسسان مدارس غیرانتفاعی برنامه داریم و با تاکید بر لزوم راه‌اندازی صندوق حمایت از موسسین، ابراز امیدواری کرد: این اتفاق در سال 95 عملیاتی می شود.

گرد کیفیت بخشی به آموزش را استراتژی وزیر آموزش و پرورش دانست و یکی از سیاست‌های مهم جهت دستیابی به این امر را توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد.

گرد در ادامه با بیان اینکه لایحه دائمی شدن مدارس غیردولتی بعد از 28 سال برای تبدیل شدن به قانون از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، گفت: با دائمی شدن این قانون بسیاری از مشکلات این بخش حل می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش سپس با بیان اینکه علی رغم وجود مدارس تاپ در بین مدارس غیردولتی، میانگین نمرات در برخی از این مدارس بسیار پایین است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی  انجام شده مدارسی که میانگین نمرات آنها غیرقابل قبول باشد، از سال آینده تعطیل می‌شوند.

گرد با بیان اینکه آماری که از مدارس غیردولتی و صندلی‌های خالی این مدارس وجود دارد نگران‌کننده است، بر لزوم ارتقای کیفیت مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: مشتریان مدارس غیردولتی به دنبال کیفیت هستند و اگر این کیفیت را در ببیند قطعا این مدارس را رها نخواهند کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.