تشکل‌های زیست محیطی نسبت به حفظ جنگل‌های بلوط در کهگیلویه و بویراحمد و حساسیت نسبت آن‌ها تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جواد رحیمیان در حاشیه گرامی‌داشت روز ملی «جنگلانه» با بیان این که حدود 90 درصد از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را درختان بلوط تشکیل داده‌اند، افزود : این جنگل‌ها نیازمند توسعه، احیا و حفاظت هستند.

کارشناس منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بذر بلوط در سه سال اول کاشت نیاز به مراقبت و حفاظت دارد، بر توجه و حفاظت بذرهای کاشته شده تاکید کرد.

وی حفاظت از منابع طبیعی را حفاظت از ناموس دانست و گفت: کهگیلویه و بویراحمد جنگل‌های زیبایی از درختان بلوط دارد که نظیر آن در دیگر جاها کم بوده و نیاز است که این جنگل‌ها حفاظت و مراقبت شوند.

این مسئول هدف کاشت بذر بلوط در روز «جنگلانه»، آنهم در پروژه ملی حفاظت تنوع زیستی زاگرس را توسعه و گسترش بلوط در استان بیان کرد و افزود: این گیاه از قدیم با مردم این سرزمین زندگی کرده و می‌توان گفت جزئی از زندگی آنها شده و نزد مردم از تقدس خاصی برخوردار است.

 امید سجادیان نیز اذعان کرد: این حرکت خود جوش و مردمی به منظور گسترش فرهنگ درختکاری و حفاظت از جنگل در استان انجام شده است.

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حدود یازده تشکل محیط زیستی در استان وجود دارد، افزود: هدف این تشکل‌ها افزایش مشارکت مردم در فرهنگ‌سازی حفاظت و احیای درخت و جنگل‌های استان است.

وی ضمن گلایه‌مندی از مسئولان گفت: مسئولان نسبت به سمن‌ها کم لطفی کرده، نقش اجرایی به آنها نداده‌اند و نقش آنها تاکنون تنها در حد سیاهی لشکر بوده است.

سجادیان با بیان این که هر جا مشارکت و همراهی مردم بوده کار با موفقیت بیشتر و نتیجه بهتری انجام شده است، بر حمایت و توجه بیشتر مسئولان به این تشکل‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: جنگلانه ، بلوط ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.