صبح امروز شنبه 28 دیماه، ثبت نام رسمی از کاندیداهای مجلس دهم همزمان باسراسر کشور در استان کُردستان آغازشد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، صبح امروز 28 دیماه کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها اقدام به ثبت نام برای این پست حساس کنند.

استان کُردستان نیز از ماهها قبل شاهد گمانه زنیهای متعددی در خصوص حضور چهرههای مختلف سیاسی و غیرسیاسی در این عرصه بوده است که شهر سنندج به دلیل مرکزیت استان از حساسیت بیشتری برخوردار بوده است.

بر این اساس، کاندیداهای احتمالی حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره عبارتند از: جلال جلالي زاده، سيد معروف صمدی، يوسف اسدي، سيد احسن علوي، سالار مرادي، اسعد يوسفي، اكبر ويسي، هيرش رضايي، مهدي فرشادان، امين شعباني، عبدالجبار كرمي و حبيب الله مرادي و ناصر شفیعی هستند که تا قبل از ثبت نام کاندیداها به صورت کلی در فضای سیاسی کُردستان گمانه زنی شدهاند.

همچنین شرايط انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام به موجب ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران، ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه، داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه، سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي، شنوايي و گويايي و حداقل سن سي سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج سال تمام اعلام شده است.

سید احسن علوی و سالار مرادی از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، امید کریمیان از حوزه مریوان و سروآباد، محسن بیگلری از حوزه سقز و بانه، حامد قادرمرزی از حوزه قروه و دهگلان و سید محمد بیاتیان از حوزه بیجار و یاسوکند کرسی های مجلس را در اختیار دارند.

از دو روز قبل نیز ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در کُردستان آغاز شده و همزمان با ثبت نام از کاندیداهای مجلس ادامه دارد.

بنابر اخبار رسیده و همچنین اعلام خبرگزاریهای کشوری، تاکنون هیچ فردی برای تصدی کرسی مجلس خبرگان اقدام نکرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.