لایحه‌ی امنیت سایبری آمریکا (CISA) که مدت‌ها در تصویب آن اختلاف‌نظر وجود داشت، نهایتاً مورد تصویب کنگره‌ی آمریکا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از مدت‌ها جنجال بر سر تصویب لایحه‌ی امنیت سایبری آمریکا (CISA) و با وجود مخالفان، به‌تازگی این لایحه مورد تصویب کنگره‌ی آمریکا، قرار گرفت. یکی از نمایندگان دموکرات آمریکا و نماینده‌ی تگزاس به نام مایکل مک‌کاول (Michael McCaual)، بعد از تصویب این لایحه، گفت: «این لایحه می‌تواند شبکه‌های دولت را در برابر کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران و کره‌ی شمالی حفظ کند.»

مقامات کمیته‌ امنیت داخلی مجلس آمریکا، اعلام کردند این لایحه می‌تواند از شبکه‌های بخش خصوصی و دولتی آمریکا حفاظت کند. همچنین این لایحه، شرکت‌های خصوصی را تشویق می‌کند تا اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری را با سازمان‌های انتظامی، به اشتراک بگذارند.

نکته‌ مهم لایحه این است که ممنوعیت به اشتراک‌گذاری مستقیم اطلاعات با سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) را نیز رفع می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند بدون مراجعه به وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS)، اطلاعات را در اختیار سازمان یادشده یا وزارت دفاع قرار دهند، شایان‌ذکر است وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS)، اقدامات پدافندی مناسب را برای مقابله با تهدیدات سایبری، تصویب می‌کند.

به اعتقاد برخی کارشناسان، این لایحه موجب می‌شود تا اطلاعات مختلفی در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نظیر پلیس فدرال و سازمان امنیت ملی، قرار گیرد. این کارشناسان می‌گویند مفهوم تهدید سایبری در لایحه‌ی یادشده، بسیار مبهم است و دامنه‌ی گسترده‌ای از اطلاعات را در برمی‌گیرد؛ بنابراین شرکت‌های خصوصی می‌توانند حتی اطلاعات نامربوط را با برچسب «تهدید سایبری»، در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی قرار دهند. برخی دیگر از کارشناسان نیز می‌گویند این لایحه، بدترین نوع از لوایحی بوده که تا به امروز تصویب شده‌اند.

برخی دیگر نیز در توجیه تصویب لایحه‌ی CISA گفته‌اند: با توجه به افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا، این لایحه باید هرچه سریع‌تر تصویب می‌شد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار