استاندار قزوین گفت: با حل مشکلات واحدهای تولیدی ضمن جلوگیری از بحرانی شدن واحدها، تعدیل و بیکاری نیروها و نیز اشتغال جدید باید تا پایان دولت یازدهم بتوانیم نرخ بیکاری استان را یک رقمی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛ فریدون همتی درجلسه شورای هماهنگی دستگاههای عضو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: بخش تعاون برای ما بسیار مهم است و باید با پیگیری جدی مسئولان بتوانیم تسهیلات بیشتری در اختیار متقاضیان و فعالان این بخش قرار دهیم.

وی افزود: در بخش تعاون لازم است هدف گذاری بزرگتری داشته باشیم و در این راستا صندوق بیمه روستایی تا پایان دولت می تواند پوشش بیمه روستاییان را از ۲۷ هزار نفر به حداقل دو برابر برساند.

استاندار قزوین تصریح کرد: از صندوق امید با امکانات و تسهیلات اعتباری که دارد انتظار داریم برای ایجاد دو هزار شغل در بخش های خانگی، کشاورزی، خدمات و سایر امور برنامه ریزی کند.

همتی اضافه کرد: برای دستگاههای متولی اشتغال مانند کمیته امداد و بهزیستی سهمیه تعیین خواهیم کرد تا بتوانیم برای کاهش آمار بیکاری گامهای محکم تری برداریم.

وی گفت: در خصوص واحدهایی که دچار بحران و چالش شده اند همه باید حساس باشیم و با رصد مستمر نگذاریم مشکلات کوچک به بحران واحد ها و بیکاری کارگران منجر شود.

همتی اظهارداشت: در سال گذشته و امسال حدود ۱۱ هزار نفر در واحدهای کارگری استان تعدیل نیرو شدند و به جای ایجاد شغل جدید اگر می توانستیم از این بیکاری جلوگیری کنیم هزینه های کمتری را متحمل می شدیم.

استاندار یادآورشد: نباید اجازه دهیم براحتی حتی یک شغل تعطیل و کارگری بیکار شود زیرا هزینه ایجاد مشاغل جدی بسیار بالاست و زمان زیادی هم لازم دارد و تداوم این روند به اقتصاد و تولید ما آسیب جدی می رساند.

وی اظهارداشت:بخشی ازمشکلات کنونی ناشی از تحریمها و بخشی مدیریت ناکارآمد است لذا نیازمند باز مهندسی و بازنگری در برخی امور هستیم تا کارها سامان یابد زیرا با روزمرگی نمی توان خدمات شایسته ای به مردم ارائه کرد.

همتی گفت: با کمک یکدیگر و بسیج همه امکانات لازم است گام بلند و مسئولانه تری برای خدمت به مردم برداشت و حل مشکلات آنها را جدی گرفت.

وی اضافه کرد: مدیران گزارشی از وضعیت موجود دستگاه زیرمجموعه خود تهیه کنند تا از نقاط ضعف و قوت موجود مطلع شده و برای تعالی کارها برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

استاندار بیان کرد: ارتباط مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، کشاورزی و خدمات با واحدهای تولیدی و صنعتی باید نزدیک و مستمر باشد تا به طور روزانه از وضعیت شرکتها و کارخانه ها مطلع شوند و برای جلوگیری از مشکلات اقدام کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.