سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در هفت‌ماهه اول سال جاری با تلاش مجموعه مدیریت شهری قزوین و حمایت شورای اسلامی شهر ۹۰ درصد از بودجه سال ۹۴ محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛علی صادقی نیارکیافزود: در شرایط نامساعد اقتصادی کنونی که بسیاری از شهرها شرایط ویژه‌ای دارند و به‌سختی امور را تدبیر می‌کنند، رقم بودجه محقق شده چشمگیر و قابل‌تأمل است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در حوزه ایجاد زیرساخت‌های توسعه شهری اظهار داشت: بر این اساس طی دو ماه اخیر شاهد افتتاح ۱۰ پروژه تأثیرگذار شهری بودیم که اخبار آن از طریق رسانه‌ها به شهروندان اطلاع‌رسانی شد، در کنار این‌ها معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری بر اساس شرح وظایف خود برای خدمت‌رسانی به مردم و اداره امور شهروندان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های منتهی به پایان سال ۹۴ نیز همکاران شهرداری بتوانند ۱۰۰ درصد بودجه پیش‌بینی‌شده را محقق کنند تا امر توسعه و رونق زیرساخت‌ها و تحقق اهدافی که شورای اسلامی شهر به شهرداری ابلاغ کرده است، دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون اداری و مالی شورا تصریح کرد: شهرداری قزوین ازجمله ارگان‌های فعال در جذب سرمایه‌گذار به شمار می‌آید، اقدامی که در شرایط سخت اقتصادی و تحت تأثیر قرار گرفتن کدهای درآمدی شهرداری از رکود وضعیت مسکن، نقش سرمایه‌گذاران را برای دست‌یابی به درآمد پایدار و تأمین نیاز عمومی شهروندان پررنگ می‌کند. 

این عضو شورا همچنین از آمادگی شهرداری برای جذب حداکثر همکاری برای ایجاد شرایط همکاری با سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلف خبر داد و افزود: روند بررسی عملکرد و توان سرمایه‌گذاران در مجموعه مدیریت شهری ادامه دارد، چراکه دست‌یابی به شرایط ایدئال از هدف‌های پیش روست.
صادقی در ادامه از سیاست شورای شهر و ابلاغ آن به شهرداری برای تنظیم بودجه سال ۹۵ گفت و ادامه داد: توزیع متوازن و عادلانه بودجه و عدالت عمومی در تهیه طرح‌ها و تنظیم پروژه‌ها از مهم‌ترین سیاست‌های شورای اسلامی شهر به شمار می‌آید و در این نگاه، توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه‌یافته به‌ویژه نواحی منفصل شامل چوبین‌در، ناصرآباد، اسماعیل‌آباد، نجف‌آباد، رشتقون، مشعل‌دار و خیرآباد بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورا خاطرنشان کرد: به‌تمامی بخش‌های مربوطه در شهرداری توصیه‌شده تا ضمن تدوین طرح‌های مربوطه، اعتبار مکفی برای نواحی منفصل و جنوب شهر اختصاص دهند، به‌عنوان نمونه تعیین تکلیف پروژه هادی‌آباد و خروج مردم از بلاتکلیفی، تأکید بر اتمام بوستان‌های بانوان در حال ساخت و رساندن سرانه پارک‌های بانوان شهر به میزان جمعیت بانوان از مهم‌ترین موضوعات است.انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.