قانونگذار فرانسوی تأکید کرد غرب باید از میان رئیس‌جمهور سوریه و داعش یکی را انتخاب کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی راشای تودی، در گزارشی به عنوان «میان اسد و داعش یکی را انتخاب کنید»  نوشت: یکی از اعضای هیئت متشکل از قانونگذاران فرانسوی که به تازگی از سفر به سوریه بازگشته ، بر این باور است که معمای مرتبط با بحران سوریه آسان است. جامعه بین المللی یا باید با «بشار اسد،» رئیس‌جمهور سوریه،  همکاری کند و یا این که تروریست‌های داعش را در این کشور انتخاب کند.

«تیه ری ماریانی، » عضو پارلمان فرانسه و وزیر سابق حمل و نقل این کشور،  اعلام کرد: « [دولت] بشار اسد هر چه که باشد از اقلیت ها محافظت می کند ... من حدود دویست مقام مخالف را در دمشق مشاهده کردم که می گفتند یا باید اسد را انتخاب کنیم یا آشوب را.» وی همچنین افزود: «زمانی که اظهارات احتیاط آمیز مقامات را در غرب می شنوم به آنها می گویم این معما ساده است: یا باید اسد را انتخاب کنیم یا داعش را. هر زمانی که می‌خواهیم کار جدیدی انجام دهیم، آشوب ایجاد می کنیم.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «شاهد بودیم که در عراق و لیبی چه اتفاقی رخ داد. اجازه دهید به جای آن که در پی یافتن فردی معجزه گر و بی ثبات شدن بیش از پیش اوضاع در سوریه باشیم، نخست تلاش کنیم در جنگ علیه تروریست ها پیروز شویم. در این جنگ، ارتش سوریه یک هم پیمان محسوب می شود و من فکر می کنم حضور اسد برای دست کم دوره انتقال لازم است. ما باید پیشنهاد روسیه را برای «ایجاد ایجاد یک ائتلاف متحد تحت نظارت سازمان ملل متحد» دنبال کنیم.» 

ماریانی افزود: «در آن صورت اقدامات ما مؤثر واقع خواهند شد. اما زمانی که سه ائتلاف (آمریکا، عربستان و روسیه) در آنجا حضور دارند و هیچ گونه هماهنگی بین آنها وجود ندارد در آن صورت، خطر وقوع اتفاقات مختلف نیز وجود دارد.»

به گفته این قانونگذار فرانسوی، مشکل این ائتلاف ها این است که همه آنها «اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.» وی افزود: «ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی ایده‌های اغراق آمیز حتی نابودی بشار اسد را دنبال می کند و حتی اگر به این هدف دست یابد باید از سازمان‌های تروریستی حمایت کند. ائتلاف به رهبری آمریکا خواهان مقابله با تروریست‌ها و اسد است. ائتلاف روسیه خواهان مقابله با تروریست هاست و در عین حال از اسد حمایت می کند.»

ماریانی با این حال، خاطرنشان کرد: از برخی جهات، این سه ائتلاف باید «بر روی اهداف نظامی توافق کنند. ما باید یک ائتلاف واحد را ایجاد کنیم و سازمان ملل متحد تنها نهادی است که شایستگی هدایت آن را دارد. ما دست کم، باید از قوانین بین المللی تبعیت کنیم و این همان چیزی است که روسیه پیشنهاد کرده است.»

تلویزیون دولتی عربستان سعودی دوشنبه اعلام کرد ائتلاف( به اصطلاح) اسلامی تحت فرماندهی عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم تشکیل می شود.

روسیه سی ام ماه سپتامبر، حملات هوایی خود مواضع داعش و دیگر گروه های تروریستی را در سوریه آغاز کرد. این حملات بر اساس درخواست رسمی دمشق انجام می شوند. جنگنده های روسی از پایگاه روسیه در «لاذقیه» حملات خود را انجام می دهند. 





انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
غرب یا با ایران و روسیه وارد جنگ میشه یا تسلیم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
همیشه بدترین راه روانتخاب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
غرب گزینه ی سوم رو انتخاب خواهد کرد
و اونم ائتلاف جدید عربستان
آخرین اخبار