معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از مجموع 40 حادثه پیش بینی نشده در دنیا 30مورد آن در ایران اتفاق می افتد، گفت: این استان نیز جزو کانون های مهم زلزله خیز و در معرض بحران های طبیعی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی درشورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد افزود: توجه به موضوع پدافند غیرعامل و ضرورت رعایت مسایل ایمنی و مقاوم سازی بویژه در ساخت منازل مسکونی امروزه یکی از اولویت های مهم برای پیشگیری و کاهش آثار بلایای طبیعی است.

وی با اشاره به احتمال وقوع برخی از مهمترین حوادث پیش بینی نشده در کشور و این استان ، گفت: سیل، زلزله ،خشکسالی، سرمازدگی و حتی بروز پدیده گردو غبار از جمله بحران ها و حوادث طبیعی است که قابلیت وقوع بیشتری برای انها وجود دارد و لزوم پیشگیری و تمهیدات لازم برای کاهش اثرات آنها بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی آمادگی کامل و همکاری تمامی ارکان نظام و نهادهای مختلف اجرایی، خدماتی و حتی امنیتی لازم است، بر ضرورت نهادینه کردن و فرهنگ سازی بیشتر موضوع مدیریت بحران در سطح جامعه تاکید کرد.

نیک اقبالی برلزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه ای و تعامل مثبت دستگاه های متولی در حوزه مدیریت بحران استان با اصحاب رسانه و نیز گسترش تبلیغات محیطی و میدانی همراه با آموزش های ضروری جهت مقابله با بحران ها تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن موج دوم سرما و احتمال بارش های سنگین برف و باران خواستار آمادگی کامل تمامی دستگاه های خدماتی و متولی در این زمینه شد.

نیک اقبالی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند امسال را یادآور شد و گفت: باید مراقب بود تا خدمات رسانی به مردم تحت شعاع این مهم قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: بدون شک خدمت رسانی بی منت و صادقانه به مردم و گسترش خدمات دهی بویژه در مناطق روستایی و محروم زمینه امیدواری و مشارکت حداکثری مردم را در صحنه انتخابات افزایش خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی استان برای برگزاری بهتر و پررونق برنامه های امسال هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی تاکید کرد.

علی وفایی مقدم خواستار توزیع مناسب برنامه های اجرایی دستگاه های مختلف در نقاط مختلف استان شد و گفت: برنامه ها و مانورهای مختلف ایمنی تنها منحصر به مرکز استان نباشد.

وی یکی از اهداف اساسی برگزاری مانورها و برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی را افزایش سطح اطلاعات ایمنی و آموزش های عمومی دانست و گفت: وحدت رویه و جلوگیری از موازی کاری مهمترین اصل در اقدامات و فعالیت های کارگروه های 14 گانه عضو شورای مدیریت بحران استان باشد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات حوزه مدیریت بحران در استان متناسب با بروز و وقوع بحران در مناطق مختلف است و توزیع شهرستانی ندارد، افزود: گزارش ها و ارائه میزان خسارات و تحلیل های بحرانی از سوی دستگاه های مربوطه نیز در این راستا ضروری است.

30 آذر تا پنجم دیماه هر سال به عنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلای طبیعی نامگذاری شده است.

شعار امسال هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نیز 'دولت و ملت همدل و همزبان؛ ایمنی ایران اسلامی' است. 

انتهای پیام/ش
برچسب ها: کانون ، زلزله خیز ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.