کتاب پنج شنبه ی فیروزه ای در برنامه ی رادیویی یکشنبه های کوچه کتاب در بازار کتاب گلستان نقد وبررسی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موضوع کتاب پنج شنبه فیروزه ای داستان گروهی از دانشجویانی است که با اردویی به زیارت می آیند ولی در این بین آدم های داستان با رفت و آمد به حرم و زیارت متحول می شوند.

نویسنده کتاب 5 شنبه فیروزه ای که ایده و انگیزه نوشتن این داستان را زیارت و فضای زیارت خواند و درمورد طولانی شدن نوشتن کتاب گفت: پس از اینکه ایده داستان در ذهنم کامل شد، دخترم به دنیا آمد و به خاطر همین با فراغت بال سعی کردم کار دقیق وکامل تری تحویل ناشر دهم و بهمین خاطر نوشتن کتاب ۴ سال طول کشید.

سارا عرفانی از برگزیدن این کتاب بین 8 اثر خود گفت و افزود: این کتاب را به دلیل اینکه فرصت بیشتری گذاشتم و قلمم پخته تر شده است برگزیده آثارم میدانم.

نویسنده کتاب"لبخند مسیح" به تاثیری که این کتاب بر جوانان گذاشته اشاره کرد و تصریح کرد: بازخوردهای صفحات مجازی را از نزدیک دیده ام که باعث شده است جور دیگری به زیارت بروند و زیارت جامعه را با فهم بیشتری بخوانند.

سعید موسوی منتقد حاضر در جلسه متن روان و یکدست کتاب را از مزیت های آن دانست و گفت: نویسنده کلمات را مثل موم در دست می گیرد اما با اینکه داستان با ضرباهنگ خوبی شروع می شود پایانی متناسب ندارد.

عرفانی در دفاع از خود نوشتن ضرباهنگ تند را در ابتدای کتاب به عمد دانست و افزود: برای گیر افتادن مخاطب در ابتدای کتاب ضرباهنگ تندی را انتخاب کردم و با انرژی بیشتری شروع کتاب را نوشتم.

منتقد و استاد دانشگاه داستان کتاب را تحول دانست و تصریح کرد: داستان تحول به راه درستی پیش نمی رود و با اینکه شخصیت ها آرمانی نوشته شده اند بعضی از ویژگی هایشان غیر قابل باور است.

عرفانی دسته بندی کتاب را رمان دانست و تصریح کرد: دوست دارم که کتاب را در دسته رمان طبقه بندی کنند که فضای مذهبی و دینی دارد.

موسوی فضای رفت و برگشت ها به حرم را از فضای خوب کتاب خواند و گفت: به نویسنده پیشنهاد می کنم یک رمان دیگر در فضای حرم و زیارت بنویسد چون توصیف خوب این فضاها در کتاب باعث شده است که با معرفت و آگاهی بیشتری زیارت کنیم و این از اثرات کتاب است.

عرفانی داستان های فرعی کتاب را مکمل داستان اصلی خواند و افزود: همه داستان های فرعی به روند داستان اصلی کمک می کند و ابعاد شخصیت ها را در مقایسه باهم کامل تر می کند.

سعید موسوی در پایان پیشنهادهایی برای چاپ های بعدی کتاب به نویسنده داد و بیان کرد: تعصب در داستان اغراق شده است و این تعصبات در دنیای امروزه پذیرفته نشده است.

کتاب پنج شنبه فیروزه ای در سال ۹۳ توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده است و تاکنون به چاپ سوم رسیده است.

برنامه رادیویی یکشنبه های کوچه کتاب هر یکشنبه در بازار کتاب گلستان واقع در چهارراه دکترا به معرفی و نقد کتاب میپردازد.

 انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.