مراسم افتتاحیه همایش «هفته تمدن نوین اسلامی» در سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) با حضور اساتید حوزه علمیه قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد..

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت الاسلام امامی، رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران دربرگزاری همایش «هفته تمدن نوین اسلامی» در مسجد مقدس  جمکران مراسم افتتاحیه همایش «هفته تمدن نوین اسلامی» که صبح دوشنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام امامی رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران بیان کرد: امیدواریم در این زمینه حرکت قدرتمندی شکل گیرد و فضای علمی کشور را در این زمینه سوق دهد و مبانی نظری ارتباط بین انقلاب اسلامی و مهدویت در این گونه جلسات بررسی شود

سقای بی ریا رئیس شورای علمی هفته علمی تمدن نوین اسلامی نیز در این جلسه افزود: امروزه تمدن اسلامی وجود دارد، ولی باید به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و استفاده از همه ظرفیت‌هایی که در اسلام وجود دارد، از مهم‌ترین وظایف امروز است.

وی تصریح کرد: امروزه تمدن اسلامی وجود دارد، ولی باید به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و استفاده از همه ظرفیت‌هایی که در اسلام وجود دارد از مهم‌ترین وظایف امروز است.

رئیس شورای علمی هفته علمی تمدن نوین اسلامی افزود: خرسندیم که آغاز این هفته تمدن اسلامی از روز آغاز امامت امام عصر(عج) شروع می‌شود و امیدواریم توفیق داشته باشیم که در این مسیر ملزومات امر را فراهم کرده و همه جوانان برای چنین حرکت عظیمی آماده شوند.

وی افزود: شورای سیاستگذاری هفته تمدن نوین اسلامی در موسسه علوم اسلامی انسانی صدرا در سال ۹۳ آغاز به کار کرد و شورای علمی هفته تمدن نوین اسلامی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل شد و موسسه امام خمینی(ره) در قم این وظیفه را به عهده گرفت که متفکران حوزوی و دانشگاهی قوی را در این زمینه تجمیع کند.

رئیس شورای علمی هفته علمی تمدن نوین اسلامی گفت: مجموعه این مقالات در یک سیر کامل و منظم تنظیم خواهد شد و یک یا دو جلد کتاب نیز در این زمینه منتشر خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنانی جامعه اسلامی را و ولایی دانست که توان توافق تمدن اسلامی را بر اساس اصول دین دارد.

این مراسم میزگرد علمی و تخصصی مهدویت و تمدن سازی با حضور حجت الاسلامالویری و دکتر موسی نجفی برگزار شد.

در پایان این مراسم آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ارائه سخن پرداخت.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.