همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی امروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قزوين؛این همایش بخشی از برنامه های هفته علمی تمدن نوین اسلامی است ( سی ام آذر تا 7 دی ) که افتتاحیه آن در مسجد جمکران قم و بخش پایانی آن در تهران برگزار می شود.

این برنامه متشکل از 7 کمیسیون است که مسولیت کمیسیون آینده پژوهی و آینده نگاری آن به دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین واگذار شد است.

بگفته ی قاسمی ، رییس کمیسیون آینده نگاری و آینده پژوهی تمدن نوین اسلامی ، از 80 مقاله رسیده به دبیر خانه این همایش 8 مقاله برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه دراستان . امام جمعه قزوین یکی از سخنرانان این همایش گفت: آینده حرکت مسلمانان بر اساس آموزه های پیامبران و قرآن کریم کاملن مشخص شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: بر این اساس آینده جهان ، با مدیریت شایسته ترین انسانها ( حضرت مهدی ) به پیش خواهد رفت.

امام جمعه قزوین افزود: یک تمدن در آینده داریم و آنهم تمدن الهی ، قرآنی و اسلامیست.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ، حیات طیبه ، عدالت و قسط ، نیکی به همه انسانها و حمایت از مظلومان را از مولفه های فردی و اجتماعی جهان بینی اسلامی برشمرد.

در این همایش همچنین 8 نفر از استادان دانشگاه مقالات خود را درباره زمینه های تاثیرگذاری و نقش آفرینی تمدن نوین اسلامی در نظام جهانی،  سواد رسانه ای و نحوه اثرگذاری انقلاب اسلامی بر تمدن نوین اسلامی، اقتصادی سیاسی ،  سازمان بین المللی اسلامی و رقابت‌های تمدنی و سناریوهای پیش روی تمدن اسلامی ارائه کردند.

همچنین سخنرانان بر این نکته تاکید کردند که : نظام بین الملل با بازیگران هم سو و متوازن در حال شکل گیریست ، هم افزاییی فرهنگی گسترش می یابد و تمدن اسلامی با محوریت ایران ، به یکی از دو قطب برتر جهان تبدیل خواهد شد ( ایران ، همه دنیا)  و همچنین در آینده نزدیک باید شاهد موج دوم صدور فرهنگ اسلامی ، ایرانی در منطقه و سایر نقاط جهان باشیم.( موج اول بیداری اسلامی )

نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، از ۳۰ آذرتا ۷ دی  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.