وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: روابط ایران و روسیه از جهت سیاسی و اقتصادی بسیار خوب است و ما امیدواریم در بخش‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی این روابط را توسعه دهیم.

سعیدی**همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه اقتصادی و صنعتیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا نعمت زاده در نمایشگاه ملی روسیه و ایران در خصوص روابط ایران و روسیه گفت: روابط ایران و روسیه از جهت سیاسی و اقتصادی بسیار خوب است و ما امیدواریم در بخش‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی این روابط را توسعه دهیم.

وی در ادامه گفت: تمام تلاش دو کشور بر این است ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه اقتصادی و صنعتی و تجاری را بیش از پیش بهبود دهد.

وزیر صنعت و معدن وتجارت با بیان اینکه با وجود فضای جدید بین‌المللی ایران در راستای توسعه روابط خود با سایر کشورها  و از جمله کشور روسیه عنوان کرد: این نمایشگاه می‌تواند موجب افزایش شناخت متقابل بین دو کشور شود تا حرکت جدیدی در صنعت و تجارت به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه ما سیاست همکاری‌های آینده را به میهمانان روسی اعلام کرده‌ایم اظعار داشت: تاکید ما بر همکاری‌های بلند مدت و استراتژیک هستیم.

نعمت زاده در پایان گفت: سرمایه گذاری‌های مشترک و توسعه فناوری به خصوص در صنایع نوین در دو کشور از اهداف اصلی این نمایشگاه است.


پتانسیل‌های اقتصادی روسیه در نمایشگاه بین‌المللی


وزیر اقتصاد و صنعت روسیه دنیز مانتوروف در دیدار از نمایشگاه ملی روسیه و ایران گفت: دو کشور ایران و روسیه از روابط بسیار قدیمی و پایدار برقرار است و این نمایشگاه برای توسعه روابط تجاری بر اساس اصول متقابل برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این اصول ارزشمند است اظهار داشت: باتوجه به شرایط منطقه و جهان خوشحال هستیم که با کشور ایران روابط تجاری و اقتصادی داریم چرا که هدف ما این است که در حوزه‌های تجاری شرکت‌های روسی بتوانند به راحتی مبادلات تجاری داشته باشند و امروز در نمایشگاه حضور شرکت‌های روسی نشان دهنده علاقه‌مندی آنها در حضور در ایران است.

وزیر اقتصاد و صنعت روسیه افزود: ما تمام تلاش خود را کردیم تا در این نمایشگاه پتانسیل‌های اقتصادی از جمله کشاورزی، اتومبیل و هواپیمایی و شیمی و صنایع نفتی را در این نمایشگاه نشان دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: هدف کشور روسیه این است که تمام جوانب را برای توسعه روابط اقتصادی در ایران بررسی کند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، صنعت ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار