شیراز؛

بسیج ملی کاهش مصرف قند، نمک و چربی

بسیج ملی کاهش مصرف قند، نم و چربی فرصتی مناسب برای آگاهی مردم از اصول سبک زندگی سالم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قایم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز بسیج ملی کاهش مصرف قند، نم و چربی از بیست و نهم آذر که تا 14دی هم ادامه دارد، آن را فرصتی مناسب دانست تا مردم، از اصول سبک زندگی سالم آگاه شوند.

دکتر"عبدالرسول همتی"،گفت: اصلاح عادت های غلط غذایی و ارتقای سواد و دانش تغذیه ای، یک برنامه بین بخشی است و با همکاری و همیاری تمام ادارات و سازمان ها، امکان پذیر می شود.

وی استفاده از تمام توانایی های میان بخشی برای حساس سازی، اطلاع رسانی و آموزش عمومی به افراد جامعه در اصلاح شیوه زندگی، به ویژه تغذیه سالم را در کاهش مولفه های خطر بیماری های غیر واگیر، موثر دانست.

دکتر "همتی" مصرف زیاد نمک و غذاهای فرآوری شده، شکر و قندهای ساده به ویژه انواع شیرینی ها، مصرف غذاهای سرخ شده و پر چرب از جمله غذاهای آماده و فست فودها را سه عامل اصلی در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و دیگر بیماری غیرواگیر، برشمرد و ابراز امیدواری کرد با این بسیج ملی که در استان فارس هم با جدیت آغاز شده است و اطلاع رسانی مناسب، شاخص های سلامت در فارس، ارتقاء یابد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: بسیج ، ملی ، کاهش ، قند ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.