یادواره شهدای نیجریه با هدف گرامیداشت جایگاه این شهدا، در قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛در اين مراسم حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: این یادواره در راستای شناسایی ابعاد شخصیتی مجاهد مبارز شیخ ابراهیم زکزاکی در قزوین برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی در دوران اوایل انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) دیدار کرده بودند، بیان کرد: در این دیدار مطالب ارزشمندی از سوی امام(ره) مطرح شد که در همین راستا این مجاهد برجسته جهان اسلام در کشور نیجریه تعداد زیادی را به مذهب شیعه رهنمون شده و هدایت کردند.

عباسی با بیان اینکه تعداد شیعیان نیجریه در گذشته محدود بوده است، عنوان کرد: با تبلیغات شیخ زاکزاکی تعداد شیعیان این کشور به 10 میلیون مسلمان رسیده است.

وی  با اشاره به نقش رژیم آل سعود، آمریکا و اسرائیل در کشتار شیعیان نیجریه، ابراز کرد: متأسفانه این کشورها نه تنها اقدامات وحشیانه و گستاخانه‌ را محکوم نکردند، بلکه از این اقدامات حمایت نیز می‌کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با جاذبه تبلیغات قوی و مؤثر شیخ ابراهیم زکزاکی مبارزه کردند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اقدامات ناجوانمردانه کشتار مردم نیجریه را محکوم و بیان کرد: دشمنان اسلام به دنبال نابودی و مبارزه با اسلام هستند.

 وی گفت: 15 میلیون شیعه در مجلس عزای حضرت سید الشهدا (ع)  سال گذشته در حسینیه شیخ زکزاکی تجمع و عزاداری کردند که در این مراسم  علاوه بر شیعیان، مسلمانان اهل تسنن و مسیحیان نیز حضور پررنگی داشتند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهاي پيام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.