به گزارش
گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛محمدحسن
نادری افزود: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی در معاونت پیشگیری سازمان
بهزیستی با هدف ارتقا سطح آگاهی و پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری، ارتباطی و
درمان اختلالات روانی به متقاضیان این بخش خدمات ارائه میدهد.
وی
از خدمات ارائه شده این دفتر را مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان خط 1480 و
ارائه خدمات مشاوره حضوری به مراجعان مرکز مشاوره در بخش دولتی و خصوصی
عنوان کرد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه
داد: بیش از 27 هزار 629 نفر از خدمات مشاوره و روانشناختی استفاده کردند
که از این تعداد 10 هزار و 629 نفر تماس گیرندگان با صدای مشاور بوده و یک
هزار و 417 نفر مراجعان مشاوره حضوری دولتی و 15 هزار و 583 نفر نیز
مراجعان مراکز خصوصی بودهاند.
نادری بیان کرد: مرکز مشاوره حضوری،
مرکزی است که در زمینه مشاوره خانواده، مشاوره کودک، مشاوره تحصیلی و درمان
اختلالات روانی با حضور روانشناسان و مشاوران خانواده فعال بوده است.
وی
تصریح کرد: مشکلات مراجعان در یک یا چندین جلسه بررسی میشود و حضور
روانپزشک نیز در این واحد به پیشبرد اهداف درمانی کمک کرده است.
معاون
امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در خصوص مشاوره تلفنی نیز
یادآور شد: تماس تلفنی با خط 1480 راه ارتباط میان مشاور و تماس گیرنده است
که مشاوره تلفنی با حضور مشاوران مجرب در دو نوبت کاری صبح و عصر آماده
ارائه خدمات است.
نادری اضافه کرد: این مشاوره در زمینه مسائل
خانوادگی و تربیت کودک و سایر مسایل روانشناختی فعال است و این خط نیز به
صورت استانی امکان پاسخگویی تماس متقاضیان از شهرستانها نیز است.
نادری مطرح کرد: در حال حاضر 22 مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.
انتهاي پيام/گ