رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران گفت: باید به مسئله تبدیل یافته‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه به محصولات فن‌آورانه متناسب با تولید علم توجه ویژه داشته باشیم.

نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قطعاً دیپلماسی علمی می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت کشور داشته باشد تا ما بتوانیم از تجارب دیگر کشورها و دانشمندان و فرهیختگان نوآوران و خلاقان بهره بگیریم.

وی بیان کرد: ما از لحاظ تولید علمی نسبت به جمعیت مان موقعیت خوبی در دنیا داریم و با داشتن یک درصد جمعیت جهان و بین 1/51 تا 1/70 به تناسب آن دیدگاه‌های استنادی در تولید علم در سطح جهان نقش داریم. 

ضرغام تصریح کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌ها و تجارب کشورهایی که در زمینه رشد و توسعه علمی قدم‌های بلندتری برداشته‌اند بهره بگیریم.

ریس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران کشور عنوان کرد: آنچه که باید متناسب با تولید علم به آن توجه ویژه داشته باشیم مسئله تبدیل یافته‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه به محصولات فن‌آورانه و بهره‌وری مالی از آنها است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر به مقوله‌ی علم و فن‌آوری توجه ویژه شده است و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری قدم‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته است و هماهنگی خوبی بین وزارت علوم، بهداشت و معاونت علمی وجود دارد و این ارتباط و تعادل می‌تواند به بعد گسترش بین‌المللی کمک کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار