اشعاری از مجموعه‌های مختلف در هبوط بر خطوط یک هنرمند با رنگ به نمایش گذاشته شده‌اند.

مهسا شمس هنرمند جوانی که مدتی است با آثار خط- نقاشی خود به نگارخانه نقش جهان آمده است، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این مجموعه از کار‌ها آثاری با پس زمینه رنگ روغن، اکرلیک و مرکب با سبک نقاشی خط وجود دارد. 

وی افزود: خط غالب آثار نستعلیق است؛ ولی گاهی گریزی به شکسته هم زده می‌شود.

شمس در خصوص نوشته‌های نقش بسته بر بوم‌ها تصریح کرد: در این کار‌ها اشعاری از مجموعه‌های مختلفی از شعر، نوشته‌های فردی اشعاری که در ذهن مردم به نوعی آرشیو شده است، وجود دارد و در کنار آن‌ها یک اثر بسم الله و 2 تابلو اسماء الحسنی نیز قرار دارد.

وی در خصوص این کار‌ها و عنوان نمایشگاه اضافه کرد: این 3 اثر را به نیت شروع کارم با نام خداوند در نمایشگاه گذاشتم و در مورد عنوان هبوط بر خطوط که عنوان این مجموعه است، منظور کنار هم قرار گرفتن خط‌ها و شعر‌ها است، را که در این کار‌ها نمی‌توان به طور شاخص گفت که اشعار از فلان مجموعه انتخاب شده‌اند. به همین جهت این عنوان را که به همین قرار‌گیری اشاره دارد را برگزیدم؛ چون به نوعی از هر مجموعه‌ای گلی را چیده‌ام.

شمس با اشاره به تکنیک خط نقاشی خاطرنشان کرد: قاعدتاً هر کاری معلومات خاص خود را می‌خواهد درباره این شیوه که به نوعی خط به آن غالب است. لازم است هنرمند اطلاعات و مهارت کافی را در هر 2 حوزه خط و نقاشی داشته باشد و بدون این دانش و مهارت قطعاً کار اصولی و زیبایی در نمی‌آید و در واقع قدرت دست باید با معلومات یکی باشد تا اثر هنری واقعی خلق شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار