پلیس اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد یک اویغور آماده عملیات انتحاری را در عملیات ضد تروریستی در خارج از جاکارتا پایتخت این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ تارنمای 'جاکارتا گلوب' به نقل از پلیس اندونزی اعلام کرد که این بمب گذار انتحاری روز گذشته بازداشت شد.
براساس این گزارش، فرد مظنون در شهر 'بکاسی' در حومه شرقی پایتخت اندونزی بازداشت شد و این امکان وجود دارد وی با بمب گذاری در معبدی در بانکوک، پایتخت تایلند که ده ها کشته برجای گذاشت، مرتبط باشد.
دو اویغور دیگر که در ساخت بمب دست داشته اند، فرار کردند.
گروه مبارزه با تروریسم پلیس ملی اندونزی روزهای جمعه و شنبه گذشته در غرب جاوا نیز 9 تروریست را بازداشت کرد.
این اویغور پس از شناسایی یک اندونزیایی به نام 'هدایت الله عارف' معروف به 'ابوموزب' بازداشت شد که صبح چهارشنبه در حال ترک خانه اش بود.
وی هنگام دستگیری یک کتابچه راهنمای ساخت بمب و لیستی از تروریست های زندانی در اندونزی و همچنین اندونزیایی هایی که به سوریه برای پیوستن به گروه تکفیری داعش سفر کرده اند را با خود داشت.
'جاکارتا گلوب' نوشت پلیس هنوز قادر به تایید هویت کامل این تروریست اویغور نیست، چرا که وی تاکنون گذرنامه ای ارائه نکرده و تنها یک کارت هویت جعلی اندونزیایی به همراه دارد.
'بدرالدین هائیتی' رئیس پلیس ملی اندونزی نیز گفت که این اویغور آماده یک بمب گذار انتحاری شده بود.
وی در حال یادگیری زبان اندونزیایی بود.
اویغورها از شهروندان منطقه خودمختار 'سین کیانگ' چین هستند و پکن معتقد است 'جنبش ترکستان شرقی' که اویغورهای خودمختار تشکیل داده اند نه تنها در داخل چین دست به اقدامات تروریستی زده و تاثیرات منفی بر امنیت ملی و ثبات اجتماعی گذاشته، بلکه با تروریست های بین المللی همکاری کرده و امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کنند.
یک منبع پلیس که خواست نامش فاش نشود نیز در گفت وگو با 'جاکارتا گلوب' احتمال داد اویغور بازداشت شده در اندونزی دو ماه پیش از طریق 'باتم' به بهانه پناهجو بودن با دو هموطن دیگر خود وارد اندونزی شده باشد.
پلیس تایلند معتقد بود این افراد پس از بمب گذاری در معبدی در این کشور که 27 کشته برجای گذاشت، به مالزی فرار کرده اند.
البته پلیس مالزی نیز شهریور ماه چهار اویغور چینی را در ارتباط با بمب گذاری بانکوک پایتخت تایلند بازداشت کرده بود.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار