به لطف یک شبیه‌ساز مجازی به نام «Birdly » (پرنده وار) می‌توانید حس پرواز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، اگر همیشه رؤیای پرواز کردن مانند پرندگان را در سر می‌پروراندید، حالا امکان تحقق آن میسر شده است. البته واقعاً که نمی‌توانید پرواز کنید اما به لطف یک شبیه‌ساز مجازی به نام «Birdly » (پرنده وار) می‌توانید حس پرواز را تجربه کنید. 

دستگاه شبیه‌ساز پرواز پرندگان + تصاویر

طبق گفته‌های مخترع، هنرمند و طراح نرم‌افزار سوئیسی، مَکس رِینِر، این دستگاه تمام حواس کاربر را به کار می‌گیرد تا حس پروازی مبتنی بر رؤیاهای انسانی به وی بدهد. بنابراین کسانی که رؤیای پرواز کردن را می‌بینند، می‌توانند بدون نیاز به یادگیری پرواز و لذت آن را احساس کنند.

دستگاه شبیه‌ساز پرواز پرندگان + تصاویر

دستگاه شبیه‌ساز پرواز پرندگان + تصاویر

برای استفاده از این دستگاه شبیه‌ساز کاربران باید روی شکم روی دستگاه دراز بکشند و دست‌های خود را به حالت 180 درجه باز کنند. به‌علاوه یک عینک پرواز وی آر (VR) را باید بپوشند. این عینک با چشم‌انداز و نمای هوایی واقعی از شهرهای آمریکایی برنامه‌ریزی‌شده است. متمایل کردن بدن به سمت بالا و پایین هم حس اوج گرفتن یا پایین آمدن را در کاربر به وجود می‌آورد. این دستگاه متناسب با منطقه‌ی زیر پای کاربر در فیلم، فشار باد و رایحه‌های مختلفی را تولید می‌کند. بنابراین وقتی بر فراز دریا هستند بوی خوش دریا و در هنگام پرواز بالای مناطق شهری بوهای مناطق صنعتی را استشمام می‌کنند.

دستگاه شبیه‌ساز پرواز پرندگان + تصاویر

دستگاه شبیه‌ساز پرواز پرندگان + تصاویر

در حال حاضر بیش از 100 نفر از شهروندان نیویورکی برای آزمایش این دستگاه شبیه‌ساز در لیست انتظار اسم‌نویسی کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار